خبرگزاری کار ایران

سکوت تاج، خروج ساکت!

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۲۲

این روزها فدراسیون فوتبال کانون اخبار و شایعات زیادی است. در واقع پیش از سفر جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا به ایران و پس از آن اخبار و شایعات درباره این فدراسیون تشدید شده و اتفاقات و رویدادهای چند هفته اخیر باعث شده ساکنان ساختمان سئول در کانون توجه باشند.

اجبار نمایندگان ایران به بازی در زمین بی‌طرف در دیدار با نمایندگان سعودی و عدم حق انتخاب به ایرانی‌ها جهت تعیین زمین بی‌طرف، بحث حق پخش تلویزیونی و تهدید اینفانتینو به نیامدن به ایران، عدم پرداخت سهم باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی به خاطر بدقولی شرکت مذکور، اعزام گروهی 20 نفره به ایتالیا در اوج بی‌پولی فدراسیون فوتبال، بحث آماده‌سازی تیم ملی و لغو بازی ایران و لیبی و جایگزینی سیرالئون به جای آن و شایعه تغییر در روابط عمومی فدراسیون فوتبال و ادغام روابط عمومی فدراسیون و سازمان لیگ موضوعاتی بوده که در چند روز اخیر فوتبالی‌ها را به فکر واداشته و نگران کرده است. اما یک موضوع دیگر هم در میان موارد ذکر شده وجود دارد که البته ماجرایش از تابستان آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد و برنامه 90 هم به واسطه مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت به آن بیشتر دامن زد. فوتبال‌دوستان مطمئنا مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت در برنامه 90 چند هفته پیش را فراموش نکرده‌اند؛ مناظره‌ای جنجالی که افشاگری‌های کریمی نکته برجسته آن بود.

البته کریمی موضوع را شخصی نکرد و به ارکان فدراسیون فوتبال تاخت که ساکت دبیرکلش است. اما پیش از این مناظره هم ساکت چندان مورد اقبال نبود و زمانی که زمزمه صدور حکم دبیرکلی به نام این مدیر اصفهانی شنیده شد برخی از رسانه‌ها و اهالی فوتبال موضع گرفتند. ساکت که سال‌ها مدیریت باشگاه سپاهان را بر عهده داشت و در زمان مدیریت او زردپوشان موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب کردند اما با این وجود برخی به دلایل کاملا فنی و قانونی معتقدند او شرایط لازم برای احراز پست دبیرکلی را ندارد.

بررسی ماده ۶۰ اساسنامه فدراسیون فوتبال که به پست دبیرکلی اشاره دارد برای همه اهالی فوتبال قابل تامل است. در بند دوم ماده ۶۰ اساسنامه آمده است که دبیر کل فدراسیون حتما باید دارای حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن و آشنایی کامل به زبان انگلیسی باشد. حال سوال اهالی فوتبال از مسئولان فدراسیون این است که آیا ساکت لیسانس دارد و مسلط به زبان انگلیسی است؟ ظاهرا نهادهای نظارتی به موضوع حساس شده و خواستار ارایه مدرک لیسانس ساکت شده‌اند.

شنیده می‌شود این فقط ظاهر قضیه است و مهدی تاج رئیس فدراسیون هم در موضوع دبیرکل تحت فشار است و گویا از سوی مقام‌های عالی‌رتبه فشارهایی نیز به تاج وارد شده تا دبیرکل خود را عزل و فرد دیگری را برای این سمت انتخاب کند. به نظر می‌رسد این فشارها هم تا حدودی تاج را برای ادامه همکاری با ساکت در پست دبیرکل مردد کرده و نشانه‌های آن را می‌توان در روز حضور اینفانتینو در ایران رصد و مشاهده کرد.

عدم حضور محمدرضا ساکت در مراسم دیدار اینفانتینو با حسن روحانی و مسعود سلطانی‌فر، رئیس‌جمهور و وزیر ورزش هرچند از یک سو حاکی از منع حضور دبیرکل در مراسم از سوی برخی نهادهاست اما شاید همان پالس‌هایی باشد که تاج برای خروج از فشار نهادهای نظارتی فرستاده باشد. البته تاج به خاطر این‌که در سال جام جهانی قرار دارد و شرایط برای او و تیم ملی حساس است ظاهرا خواسته وقت بخرد اما اگر فشار نهادهای مذکور زیاد شود او باید قید دبیرکلی همشهری‌اش را در فدراسیون فوتبال بزند و فرد دیگری را معرفی کند. ساکت که از بدو ورودش به سازمان لیگ و سپس فدراسیون با چالش‌های ریز و درشتی چون باند اصفهانی‌ها، تبلیغات محیطی، البسه تیم ملی، قراردادهای اقتصادی، چند شغله بودن و مناظره جنجالی با علی کریمی روبه رو بوده، آیا به زودی پست دبیرکلی را پس خواهد داد؟

منبع: خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز