خبرگزاری کار ایران

طرح نوروزی استاندارد در مراکز توزیع کالا و خدمات

نمایشگاه‌های بهاره و شهربازی‌ها زیر ذره‌بین

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۲۰۲

در آستانه فرا رسیدن سال جدید و در ایام نوروز، گشت‌های ویژه استاندارد در سراسر کشور از ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، با نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و فروش کالا به ویژه در نمایشگاه‌های بهاره افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- با اعلام این خبر، افزود: این طرح با هدف حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاها و با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای ناظر اجرا می ‌ود.

پیروزبخت با بیان اینکه در اجرای این طرح، کمیت و کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی در مراکز تمرکز، توزیع و فروش کنترل می شود، افزود: کالاها از نظر وزن، حجم و ابعاد کنترل خواهند شد تا مطابق استانداردهای مورد نظر باشند و از صحت و کالیبره بودن وسایل سنجش از قبیل ترازو ها و باسکول ها نیز اطمینان به عمل خواهد آمد.

وی افزود: مواد غذایی، بهداشتی، شوینده ها، قطعات خودرو و همچنین ترازوها و وزنه ها در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و جزیی، کنترل نازل های سوخت و همچنین وسایل بازی در شهر بازی ها و تله کابین ها از جمله کالاها و محصولات پرمصرفی هستند که مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و در ایام نوروز مورد نظارت و کنترل قرار می گیرند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با بیان اینکه معاونت نظارت بر اجرای استاندارد این سازمان در طول مدت اجرای این طرح بر حسن اجرای آن  نظارت دقیق خواهد داشت و گزارش های ارسالی از سراسر کشور را  جمع بندی و ارزیابی خواهد کرد، اظهار کرد: در صورت لزوم نتایج در اختیار مراجع مربوطه قرار می گیرد. علاوه بر این در اجرای این طرح از همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی نیز استفاده می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز