خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۴.۳۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۹ دانلود ویدیو

راه‌اندازی خط تلفن شبانه‌روزی سازمان ملل برای گزارش آزار جنسی

کد خبر : ۵۹۸۷۹۴

پس از افشاگری‌های اخیردرباره فساد اخلاقی در سازمان ملل، این سازمان خط تلفن محرمانه‌ای را برای گزارش دادن آزار جنسی در سازمان ملل راه‌اندازی کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در این باره گفت: «ما خط تلفن شبانه روزی راه‌اندازی کرده‌ایم که افراد به صورت محرمانه و ایمن  می‌توانند از این طریق، آزار جنسی را اطلاع دهند و با کارشناسان بی‌طرف و آموزش دیده صحبت کنند و شکایت خود را ثبت کنند.»

او همچنین افزود:  «کارمندان در صورت نیاز  می‌توانند از این طریق شهادت دهند و یا مشاهدات خود را اطلاع دهند تا در صورت لزوم پیگیری شود».

او در ادامه گفت: دفتر نظارت و رسیدگی به شکایات سازمان ملل مسئول رسیدگی به این شکایات است و ما در حال استخدام یک تیم تخصصی برای این کار هستیم.

چندی پیش گزارش‌هایی درباره آزار و اذیت جنسی زنان  در دفاتر سازمان ملل منتشر شد که واکنش بسیاری را برانگیخت.  زنان کارمند و مشاور  در دفاتر سازمان ملل طی مصاحبه با گاردین دست به افشاگری در این باره زدند.

آنها در مصاحبه با گاردین گفتند  به علت ترس درباره دست دادن شغل  و یا تهدید شدن از سوی مجرمان از ثبت و پیگیری شکایت صرف نظر کردند.

آنتونیو گوترش بر سیاست تحمل نشدن  آزار و اذیت جنسی تاکید کرد و گفت: «ما معتقدیم هیچ تحملی در این باره نباید وجود داشته باشد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز