خبرگزاری کار ایران

جهان روی خط گسل اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۲۶

اغلب قانون­گذاران و سیاستمداران اقتصادی سیاست‌های خود را بر مبنای منافع خویش و بی‌توجه به اوضاع اقتصادی و رفاهی عموم مردم اعمال کرده و تاریخ بر این اقدام مهر تایید زده‌ است.

فاطمه محمدی در جهان اقتصاد نوشت: در موارد بسیاری سیاست‌های غلط اقتصادی، مبتنی بر اندیشه‌های سرمایه ‌محور و سودجویانه‌ای است که بارزترین آنها در بستر فرهنگ غربی شکل گرفته‌اند. این سیاست‌ها نه تنها به خودی خود، نظم و معادلات اقتصادی جهان را تحت تاثیر قرار داده که با دنباله‌روی کورکورانه زمامداران برخی کشورها، اقتصاد بخش‌های بزرگی از جهان را نیز آلوده و آسیب‌پذیر ساخته‌است.

این موضوع دست­مایه­‌ای شد تا شبکه انگلیسی‌زبان ­پرس تی‌وی برنامه­‌ای با موضوع اقتصاد تولید کند. عنوان «Economic Divide» به عنوان نامی شایسته برای این برنامه برگزیده شده­‌است. این برنامه، اقتصاد و عملکرد سیاست‌گذاران اقتصادی کشورهای مختلف را مورد هدف قرار داده و به بررسی و تحلیلی دقیق با استفاده از ابزار و موقعیت­‌هایی که رسانه فراهم می­­‌آورد، می‌­پردازد. این تحلیل‌ها می‌­توانند علاوه بر آگاهی و در راستای اهداف ضد استعماری دولت­‌های استعمارگر و استعمارطلب آمریکا و انگلیس، پرده از واقعیت‌­ها و حقایق سیاسی و اقتصادی آنان براندازد.

«شکاف اقتصادی» با تیتراژی گرافیکی آغاز می‌شود. تیتراژ فضایی مجازی را نمایش می‌دهد. باکس­‌هایی سایه­‌گون که تصاویر سیاست‌گذاران اقتصادی در آن به تصویر در می­‌آید. مجازی و سایه ­گون بودن کنایه‌ای‌است بر اینکه این سیاست­‌گذاران و صاحبان قدرت اقتصادی همچون سایه در پشت پرده به بازی پرداخته و به گونه‌­ای مهره­‌های خود را می­‌چینند که تنها به منافع خویش دست یابند.

برنامه با استفاده تصاویر و ویدیوهای بسیار و نیز کات­های پی­در­پی و نریشن اثرگذار به تحلیل می ‌پردازد.

کاوه تقوایی وظیفه اجرای این برنامه را بر عهده دارد. وی توانایی خود را در نحوه اجرایش به اثبات رسانده ­است و در سه بخش از برنامه در استودیو حضور پیدا کرده و باب مبحثی تازه را باز و درگاهی برای بحث ایجاد می‌­کند. او در ذهن مخاطب سوالاتی ایجاد می­‌کند و در ادامه، متن برنامه به آن­ها پاسخ می‌دهد. مجری کمتر دیده می‌­شود و ما تنها شنونده صدای اوییم که بر روی تصاویر و ویدیوها نریشن می­‌گوید.

برنامه با سرآغازی که یک ویدئوی مرتبط با تم و مضمون برنامه است، آغاز می‌شود. حضور پرسوناژهای اصلی و مورد بحث در برنامه، کلیدی به ذهن مخاطب می‌­دهد که او را برای اینکه با برنامه همراه شود، آماده می­‌کند.

پخش تصاویر کامل و شامل که تکمیل­‌کننده یکدیگراند. برخی از تصاویر در متن قرار گرفته و برخی به عنوان پاساژهایی در میان ویدیوی سخنرانی­‌ها و یا … به نمایش درمی‌­آیند.

موسیقی­‌ها نیز با هدف تکمیل مضامین نهفته در تصاویر انتخاب شده و با توجه به آنان بر روی تصاویر روان می­‌شوند، و در زمان نبود مجری یا نریتور به نوعی روایتگر ماجرا محسوب می­‌شوند.

از کشورهایی که مورد هدف برنامه‌­سازان «شکاف اقتصادی» بوده و در ارتباط با اقتصاد آن برنامه ساخته شده‌­است، بریتانیاست که به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته ­است.

مهمانان برنامه به صورت تصویری و از طریق اینترنت ارتباط برقرار کرده و در برنامه حضور پیدا می­‌کنند. شخصیت‌­های حاضر در برنامه از صاحب­نظران در حیطه موضوع مورد بحث بوده و سعی شده تا از اهالی منطقه و کشور مورد نظر انتخاب شود. آنان به طور مستقیم و بدون دخالت و وابستگی به مجری با مخاطب ارتباط برقرار می­‌کنند. آنها مشرف به بحث بوده و صاحب ایدئولوژی هستند و می‌­توان به عنوان یک مرجع روی آنان حساب کرد. این موضوع چندصدایی بودن و وثوق منبع پیام را در شکلی مناسب بازتاب داده و شاید به همین دلیل باشد که برنامه‌های پرس تی‌وی و از جمله آنها «شکاف اقتصادی»، با اقبال مخاطبان خود روبه‌رو می‌شوند.

برنامه اقتصادی پرس تی‌وی در بیست دقیقه و یک نوبت پخش در هفته تمامی جوانب اقتصادی کشور هدف هر قسمت را از نگاه بالاترین مقامات کشوری تا تاثیرات عملکرد آنها در کوچه پس ­کوچه‌­های شهر مورد تحلیلی دقیق و موثق قرار می­ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز