خبرگزاری کار ایران

استیصال مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۹۲

برف و بارش‌های فصول همگی از نشانه‌های الطاف الهی است. بدون شک هرچه این نعمت‌ها افزون شود رفاه و آرامش دوچندان خواهد شد. بارش برف در48ساعت گذشته چهره پایتخت را دگرگون و دیدنی کرد. بعد از سالها عامل تعطیلی مدارس لغزنده بودن معابرو سرمای شدید اعلام شد در حالیکه عادت کرده بودیم آلودگی و آلاینده‌های معلق درهوا تهران را و مدارس آن را به تعطیلی بکشاند. این اگر چه جای شکرگزاری دارد اما آنچه کام برخی از شهروندان را تلخ کرد ناهماهنگی و بی‌برنامگی درعرصه مدیریت شهری بود.

محمد نیشابوری، فعال سیاسی با این مقدمه درباره مدیریت بحران شهری در روزنامه تجارت نوشت؛ سازمان هواشناسی طی روزهای اخیر بارها اشاره کرد و حتی در روز شنبه هشدار دارد که برف سنگین و بارش‌های ممتد در راه است، به تهرانی‌ها توصیه کرد خود را برای سرمای شدید و بارش برف سنگین آماده کنند، اما ظاهرا چون خطاب سازمان هواشناسی توده مردم بودند شهرداری تهران خود را از مخاطب قرار گرفتن این هشدارها پرهیز داد.

مدیریت شهری آنچنان فشل و ناتوان برخورد کرده است که صدای رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی‌ کسی که خود از تاثیرگذارترین چهره‌ها در انتخاب دکتر نجفی بود را هم درآورد.

دکتر عارف با انتقاد تند از وضعیت معابر و خدمات رسانی مدیریت شهری گفت:"تاسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است. متاسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران- قم وتهران- کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند ومردم ساعت‌ها دراین اتوبان‌ها معطل ماندند.ضمنا گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت. تعداد زیادی درخت بر اثر سنگینی بارش برف شکسته که نشان می‌دهد عوامل شهرداری اقدام به برف‌روبی از درخت‌ها نکرده‌اند، ضمن اینکه شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی نیز به شکل مطلوب انجام نشده است."

این درحالی است که شهردار تهران در یک اقدام تعجب انگیز از جوانان و دانش آموزان دبیرستانی پایتخت خواسته است تا در تکاندن و برف روبی از درخت‌ها مشارکت کنند.

براستی نجفی با چه استدلالی چنین چیزی را درخواست می‌کند. انجام این امر یک کار کاملا تخصصی است.

نحوه برف روبی از درختان بستگی زیادی به سن درخت و شاکله آن دارد. جهت آن بسیار مهم است. سن درخت ازعوامل اصلی شیوه برف روبی است.

درعین حال به نجفی باید گفت برای جوانان چه کرده‌ای که چنین توقعی هم داری.نان قرض دادن به مدیران فرسوده و بازنشسته و بی توجهی به جوانان در عزل و نصب‌های مدیریتی چگونه می‌تواند عاملی انگیزشی برای جوانان باشد تا در چنین مواقعی به کمک مدیریت شهری بیایند.

اگر نجفی قدری درک سیاسی و اجتماعی داشت در طی این 6 ماه مدیران میانی خود را از جوانان تشکل‌های اجتماعی،سیاسی و فرهنگی انتخاب می‌کرد که هرکدام از آنها دارای بدنه اجتماعی بودند و در روزهای مبادا شبیه امروز می‌توانست از بدنه و نفوذ اجتماعی آنها استفاده کند.

چه بسیار تشکل‌ها و سمن‌هایی هستند که حاضرند در صورت شخصیت بخشیدن و توجه اجتماعی به آنها در این ایام به صورت سازماندهی شده بسیج شوند به خدمات عمومی‌ و تخصصی بپردازند.

متاسفانه آقایان جز رفاقت بازی و نان به هم قرض دادن کار دیگری بلد نیستند. نتیجه مدیریت نامنظم و آینده‌نگر نبودن همین می‌شود که می‌بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز