خبرگزاری کار ایران

برانکو و پروژه عبور از راجرز و استانکو!

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۷۲

حالا دیگر برانکو به یکی از پرسابقه‌ترین مربیان تاریخ پرسپولیس تبدیل شده و با توجه به تمدید دو ساله، احتمالا تنها پروین را جلوتر از خود خواهد دید.

ایوانکوویچ در فروردین 94 به پرسپولیس آمد و حالا 34 ماه از آن زمان می‌گذرد. اکنون او از علی دایی و آلن راجرز که به ترتیب سابقه 33 و 34 ماه هدایت تیم پرسپولیس را دارند، پیشی گرفته و تنها محراب شاهرخی را مقابل خود می‌بیند.

راجرزِ انگلیسی در مهرماه 50 به ایران آمد و تا دی 53 سرمربی سرخ‌ها بود. البته در این بین وقفه‌ای 5 ماهه سبب شد تا مدت حضور این سرمربی به 34 ماه برسد. پرسپولیس در زمان حضور او دو قهرمانی لیگ را به دست آورد.

اما علی دایی در دو دوره مختلف هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. یک بار از سال 88 تا 90 که منجر به قهرمانی در دو جام حذفی شد و دیگری در لیگ سیزدهم که یک نایب قهرمانی را برای سرخ‌ها به همراه داشت.

بالاتر از این سه، محراب شاهرخی حضور دارد. او 4 سال و به عبارتی 55 ماه سرمربی تیم پرسپولیس بود و باتوجه به تمدید قرارداد برانکو، احتمالا در جدول مربیان تاریخ باشگاه یک رده نزول خواهد داشت.

علی پروین اما با بیش از یک و نیم دهه، در این جدول دست نیافتنی به نظر می‌رسد. او 14 جام رسمی برای قرمزها به ارمغان آورد و می‌توان گفت نیمی از قهرمانی‌های تیم پرسپولیس با او بوده است.

جدا از این موضوع، می‌توان افتخارات قابل دسترس برانکو ایوانکوویچ را هم بررسی کرد. پروفسور تا اینجای کار به یک قهرمانی لیگ، سوپر کاپ و یک نایب قهرمانی لیگ رسیده و فتح دوباره لیگ می‌تواند او را به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه تبدیل کند.

آلن راجرز و استانکو پوکله‌پوویچ مربیانی هستند که دو قهرمانی لیگ برای پرسپولیس کسب کرده‌اند و پروفسور می‌تواند در همین فصل به آنها برسد و باتوجه به قهرمانی سوپرکاپ، پرافتخارتر هم جلوه کند! در اکثر زمان مربیگری علی پروین، لیگ برگزار نمی‌شد؛ اما با این حال او دو قهرمانی لیگ آزادگان و یک قهرمانی لیگ برتر دارد و سرمربی فعلی سرخ‌ها برای رسیدن به او، باید در لیگ هجدهم یا نوزدهم هم قهرمان شود.

البته علی دایی هم دو جام آورده و فعلا از نظر تعداد با ایوانکوویچ برابر است؛ اما پروفسور سرخ‌ها به زودی، از شهریار نیز عبور خواهد کرد.

تنها جام آسیایی پرسپولیس با علی پروین به دست آمده و برانکو حداقل 3 دوره لیگ قهرمانان پیش رو دارد تا به این مهم برسد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز