خبرگزاری کار ایران

باگ عجیب واتس‌اپ!

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۵۴۶

باگ موجود در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ، به همه کاربران اجازه می‌دهد تا وارد گروه‌های خصوصی در این پیام‌رسان شوند.

پژوهشگران و محققان یک موسسه امنیتی به تازگی از کشف یک باگ یا حفره امنیتی جدید در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ خبر داده‌اند که قادر بوده افراد غریبه  و سایر کاربرانی که در گروه‌های خصوصی واتس اپ عضو نبوده‌اند را وارد این گروه‌ها کند.

با اینکه این پیام‌رسان رتبه نخست امن‌ترین پیام رسان جهان را به خود اختصاص داده است و از فناوری رمزنگاری بسیار پیشرفته  end-to-end encryption بهره می‌برد، اکنون اکتشاف این باگ و حفره امنیتی، تا حدودی سایه شک و تردید بر امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در این پیام‌رسان برانداخته است و کاربران بسیاری در جهان از به خطر افتادن حریم شخصی خود اظهار نگرانی کرده‌اند.

گروهی از محققان و پژوهشگران دانشگاه بوخوم آلمان در جریان کنفرانس امنیت سایبری Real WorldCrypto در سوئیس از چنین باگ و مشکل امنیتی در واتس‌اپ گزارش داده‌اند.

البته این در حالی است که مدیر ارشد امنیتی فیس‌بوک  - شرکت مادر واتس اپ – در این خصوص اظهار کرده است که اکنون این باگ در واتس اپ فعال نیست و به هنگام اضافه شدن اعضای جدید به گروه‌های خصوصی، به کاربران و اعضای آن طبق معمول و همیشگی، اطلاع داده می‌شود، بنابراین هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز