خبرگزاری کار ایران

روایت نوری المالکی از چگونگی پس گرفتن صدام از آمریکایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۴۵

نخست وزیر سابق عراق در سالروز اعدام صدام اعلام کرد که لازم بود صدام به خاطر جنایت‌هایش در خاک عراق اعدام شود.

نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق و دبیرکل حزب «الدعوه اسلامی» امروز شنبه به مناسبت سالروز اعدام صدام دیکتاتور عراق گفت که او در دوران نخست‌وزیری خود به آمریکایی‌ها گفته بود که باید صدام را به او تحویل دهند یا اینکه او با استفاده از قدرت این کار را خواهد کرد.

المالکی که در سال ۲۰۰۶ نخست وزیر عراق بوده است می‌گوید به آمریکایی‌ها گفتم باید صدام را به ما تحویل دهید تا در عراق مجازات شود در غیر این صورت با استفاده از زور و قدرت این کار را خواهیم کرد و آمریکایی‌ها چون می‌دانستند که ما این کار را می‌کنیم، به خواسته ما تن دادند.

نوری المالکی با بیان اینکه صدام در زندان‌های آمریکایی زندانی شده بود، گفت: صدام برای من اهمیتی نداشت که بخواهم او را پس بگیرم زیرا پس گرفتن او از آمریکایی‌ها قرار نبود شهدا و مراجع عراقی که او اعدام کرده بود را بازگرداند اما لازم بود که او در خاک عراق به خاطر جنایت‌هایی که در حق مردم این کشور مرتکب شده بود، مجازات شود.

نخست وزیر پیشین عراق گفت در لحظه اعدام صدام حضور نداشتم زیرا دوست نداشتم افتخار حضورم نصیب او شود، اعدام او چه سودی برای من دارد؟ آیا شهید صدر را به ما بر می‌گرداند؟

صدام عبدالمجید تکریتی در طول سالهای ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ دیکتاتور عراق بود، جنایت‌های او در حق مردم عراق از شیعیان گرفته تا کُردهای این کشور و حمله نظامی به همسایگان خود از جمله ایران و کویت بی‌شمار بود. او در تاریخ ۹ دی ۱۳۸۵ مصادف با ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ در ساعت ۶: ۰۷ به وقت محلی به دار آویخته شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز