خبرگزاری کار ایران

قدرت آلمان درحال افول

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۷۸

آخرین بار چه کشوری زیر بار غیرقابل تحمل شکوفایی اش سقوط کرد؟ خط مذاکرات تشکیل دولت ائتلاف در برلین درمیان قصور و خشنودی کشیده شده است.

روزنامه تجارت به نقل از فایننشال تایمز نوشت: سیاستمداران اروپایی سعی دارند تا توازن را با کاهش بودجه‌اموزشی و بازنشستگی حفظ کنند.

این درحالی است که آنگلا مرکل و شرکای ائتلافی اش ماه‌ها درباره قسمت کردن شکوفایی و موفقیت اقتصادی بحث می‌کنند.

هیچکس به خریداران بازارهای کریسمس نمی‌گوید که درآمدها بالاست، بیکاری پایین و دولت درپول غرق است. آلمانها با خود می‌گویند چه بحرانی؟

کشور آلمان به کشوری درونگرا و جناح راست چرخیده است. سیاست بسیاری از نسل پس از جنگ جهانی دوم را مجبور کرده تا چشم انداز خود نسبت به آینده اروپا را بالا برند. اما اکنون می‌توان یک ناراحتی را درمیان شرکای ناموفق آلمان در منطقه یورو دیده می‌شود. اگر این کشورها بخواهند موفق شوند باید بیشتر شبیه به آلمان رفتار کنند. پیشتر مرکل از دادن مشعل ارزش‌های لیبرال دموکرات به‌امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه صحبت کرده بود اکنون مذاکرات ائتلافی صحبتی مستقیم درباره ماکرون نمی‌کند. شکست مذاکرات برای سیاست برلین شوکه کننده بود.

رای برگزیت، انتخاب دونالد ترامپ و حتی پیروزی حزب راست افراطی آلترنتیو در انتخابات پارلمانی آلمان به ما آموخت که سیاست دیگر براساس قوانین قدیمی‌بازی نمی‌شود.آلمان باید به این پویایی تازه عادت کند.

حزب آلترنتیو با دست یابی به 13 درصد آرا شرایط سنتی تشکیل دولت ائتلافی را برهم زد.دراین میان آلمان نمی‌خواهد چیزی شکوفایی خوبش را برهم بزند.

مرکل به نظر از انرژی و ایده‌های تازه افتاده است اما هنوز از تصمیم سال 2015 برای بازکردن مرز به سوی پناهجویان سوری دفاع می‌کند این تناقض نشانگر حال و هوای سیاسی در آلمان است.

ترجمه : فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز