خبرگزاری کار ایران

سرنوشت بارسلونا در صورت استقلال کاتالونیا چه می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۰۷

روز گذشته پارلمان کاتالونیا اعلام استقلال کرد. هر چند که دولت اسپانیا واکنشی جدی نشان داد و پارلمان کاتالونیا را کلا منحل کرد، اما هیچ بعید نیست که این تصمیم سیاسی روی مسائل ورزشی هم اثرگذار باشد.

روز جمعه کاتالونیا رسما اعلام کرد که با توجه به اتفاقات رفراندوم جنجالی اول اکتبر، این ایالت قصد استقلال از کشور اسپانیا را دارد. در نقطه مقابل نمایندگان پارلمان اسپانیا علیه این ایالت موضع گرفتند. در روز ۱ اکتبر پس از درگیری نیروهای پلیس اسپانیا با مردم کاتالونیا، بازی بارسلونا و لاس پالماس پشت درهای بسته برگزار شد اما ممکن است این درگیری های سیاسی در اسپانیا پیامدهای دیگری هم داشته باشد. بارسلونا این هفته به مصاف بیلبائو می رود، اسپانیول در خانه به مصاف بتیس خواهد رفت و رئال مادرید هم رو در روی خیرونا قرار می گیرد. سوال این جاست که این جنجال ها چه تاثیراتی روی فوتبال اسپانیا خواهد داشت؟

آیا بازیها به تعویق می‌افتند؟

بازی بارسلونا و لاس پالماس لغو نشد بلکه در اعتراض به رفتار پلیس اسپانیا پشت درهای بسته برگزار شد. به همین خاطر هیچ بعید نیست که بازی یکشنبه میان رئال و خیرونا هم بدون تماشاگران برگزار شود. مسئولان لالیگا نگران هستند که شرایط سیاسی کاتالونیا با درگیری نیروهای پلیس و اهالی این منطقه مواجه شود. از سویی رادیو اوندا سرو اعلام کرده که احتمال لغو این بازی وجود دارد. در حال حاضر هر دو تیم رئال و خیرونا با آرامش شرایط را دنبال می کنند و دلفی گلی، مدیر باشگاه خیرونا هم اعلام کرده که تیمش مشکلی بریا برگزاری این بازی ندارد. از سویی مارتا مادرناس، شهردار منطقه خیرونا هم احتمال لغو بازی را رد نکرده است. رئال در ماه دسامبر هم یک بازی معوقه دیگر مقابل لگانس به علت جام جهانی باشگاه ها خواهد داشت و اگر این بازی هم به تعویق بیافتد شرایطش در لالیگا عجیب خواهد شد.

روی بازی بارسلونا تاثیری ایجاد خواهد شد؟

بارسلونا رد خانه بیلبائو بازی می کند و بعید به نظر می رسد که مشکلی وجود داشته باشد. اتلتیک بیلبائو متعلق به ایالت باسک است، منطقه جدایی طلب دیگری که از ایالت کاتالونیا حمایت می کند. بدین ترتیب احتمال دارد که هواداران تیم میزبان امشب هم از استقلال کاتالونیا حمایت کنند هم خواستار جدایی باسک از اسپانیا شوند.

این ماجرا چه تاثیری روی بارسلونا و لالیگا می‌گذارد؟

یکی از سوالات همیشگی در مورد استقلال کاتالونیا این است که چه اتفاقی برای بارسلونا و شرایطش در لالیگا رخ می دهد. بر اساس قوانین فعلی لالیگا هیچ تیمی از خارج از اسپانیا نمی تواند در لالیگا بازی کند. بدین ترتیب تیمهایی نظیر بارسا، اسپانیول، خیرونا، خیمناستیک، ایدا و ... حق شرکت رد لیگ اسپانیا را ندارند. خاویر تباس رئیس لالیگا هم اعلام کرده در صورت استقلال کاتالونیا، بارسا در لیگ اسپانیا نخواهد ماند. بر اساس قانون فقط تیمهای منطقه آندورا حق حضور در لالیگا را دارند. به طور مثال تیمی از آندورا در لیگ بسکتبال اسپانیا شرکت کرد هاست. احتمال دارد که برای ماندن بارسلونا در لالیگا قوانین تغییر کند در غیر این صورت بارسا شاید به لیگی دیگر مثل لیگ انگلیس یا لیگ فرانسه برود. البته محتمل ترین گزینه این است که بارسا در لالیگا بماند.

منبع: وب سایت نود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز