خبرگزاری کار ایران

ناتینگهام، غارهای حیرت آوری که با دست حفر شده‌اند!/تصاویر

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۴۸

غارهای ناتینگهام در ۲۳۰ میلیون سال پیش از صخره ماسه سنگی تشکیل شده است و علی‌رغم قدرت و استقامت خیلی زیادی که دارد به اندازه‌ای نرم است که می‌توان آن را ابزار دستی کنده کاری کرد. این تضاد عجیب و نابرابر باعث شده که صخره هم به راحتی حفاری شود و هم امنیت بالایی در سرتاسر محدوده‌اش داشته باشد.

شهر ناتینگهام در ناتینگ همپشایر انگلستان، بر روی یک سلسه ماسه سنگ که تپههای کوچک و کم ارتفاعی را در شمال رودخانه ترنت فرم داده است تشکیل شده است.

قدیمیترین ساکنان غارهای ناتینگهام در آن دوران به این نتیجه رسیدند که ساخت خانه از طریق حفاری کردن در دل این غارها، خیلی راحتتر از ساختن خانه بر روی سطح زمین است. البته هیچ کدام از این غارهای دیرینه، امروز دیگر وجود ندارند چون یا به دلیل فرسایش از بین رفته اند و یا دچار ریزش شدهاند.

اما چیزی که پیداست این است که هنوز هم صدها غار در زیر شهر مدرن ناتینگهام وجود دارد که قدیمیترین و تاریخیترین آنها به قرن دوازدهم میلادی بر میگردد، تعدادی از این غارهای ناتینگهام هم بعد از سال ۱۸۵۰ حفاری شدهاند. از این غارها به عنوان خانه و انبار استفاده میشده است.

ناتینگهام، غارهای حیرت آوری که با دست حفر شده‌اند!/تصاویر

افرادی که شغلهایی مثل شمع سازی، نانوایی و آهنگری داشتند، عاشق کار کردن در این غارها بودند چرا که دیگر لازم نبود از بابت روشن کردن آتشهای داغ و کوره بدون داشتن وسایل سرمایشی برای سرد کردن محل کارشان نگران باشند. از طرف دیگر، لازم نبود تا آتشها را هر شب به دلیل قانونی که درباره خاموش کردن آتشها وضع کرده بودند، خاموش کنند.

از طرف دیگر در بخش دیگر غارها، قصابها و ماهیگیران مستقر بودهاند و از آن جا به عنوان محل کارشان استفاده میکردهاند چرا که به دلیل نبود آتش، غارها دمای مناسب و خنکی زیادی داشتهاند و میتوانستهاند از این شرایط خوب نهایت استفاده را برای نگهداری محصولات خود بکنند.

ناتینگهام، غارهای حیرت آوری که با دست حفر شده‌اند!/تصاویر

در دوره انقلاب صنعتی، مردم زیادی به شهر ناتینگهام آمدند که به دنبال خانه و کار بودند بنابراین در این غارها مستقر شدند. گاهی حتی یک خانواده بزرگ چند نفره فقط در یک غار کوچک زندگی میکرده و محل خواب و خورد و خوراکشان هم هم انجا بوده است. امکانات بهداشتی این غارها کم بود در نتیجه به محیطی ایده آل برای شیوع وبا و بیماری سل تبدیل شد، اینجا بود که یکی از بدترین دورههای تاریخ ناتینگهام رقم خورد.

امروزه فقط از تعداد انگشت شماری از این غارها استفاده میشوند و از غارهای تاریخی ناتینگهام می‌توان به عنوان یکی از جاذبههای گردشگری تاریخی این شهر در انگلستان دیدن کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز