خبرگزاری کار ایران

اکسیژن زمین در ماه کشف شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۳۷۳

یک کاوشگر ژاپنی موفق به کشف اکسیژن متعلق به زمین در ماه شد.

دانشمندان معتقدند این امکان وجود دارد که بتوان نمونه اکسیژن‌‌های بیشتری متعلق به میلیاردها سال پیش در ماه را پیدا کرد که این می‌تواند پاسخی روشن به پرسش‌های زیادی در ارتباط با اتمسفر باستانی زمین باشد.

محققان از سال‌ها پیش می‌دانستند که در ماه اکسیژن وجود دارد اما حالا یک کاوشگر ژاپنی که SELENE نام دارد موفق به کشف آن شده است و از آنجا که اساس اکسیژن کشف شده به زمین مربوط می‌شود جذابیت دو چندانی برای دانشمندان پیدا کرده است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا موفق به کشف اکسیژن در ماه شده و جزئیات آن را در ژورنال تخصصیNature Astronomy منتشر کرده‌اند.

به باور آنها، این کشف نه تنها گوشه‌های پنهایی از گذشته چند میلیارد سال پیش زمین را بازگو می‌کند، بلکه حالا می‌توانیم با درک بهتری درباره اتمسفر ابتدایی زمین و نظریه مربوط به انتقال اکسیژن زمین به ماه صحبت کنیم.

برای حدود ۵ روز در هر ماه، قمر طبیعی زمین توسط لایه مگنتوسفر زمین در برابر بادهای خورشیدی محاظفت می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که در این مدت یون‌های اکسیژن از زمین راهی ماه شده و در لایه‌های سطحی خاک و صخره های آن مستقر می‌شوند.

تلاش‍‌هایی از نوع کشف اکسیژن در ماه با این هدف صورت می‌گیرد که راه برای کلنی سازی بر روی این جرم فضایی هموار شود. گفته می‌شود ژاپن تا سال ۲۰۳۰ فضانوردی را راهی ماه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز