خبرگزاری کار ایران

لزوم تغییرنگاه به هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۳۵

هرساله هفته دولت به بهانه شهادت دو تن از نیروهای خدمت‌گذار کشور گرامی‌داشته می‌شود.

محمد دامادی- نماینده مجلس در جهان اقتصاد نوشت:  عموما درطول این سالها درهفته دولت، مسئولان دولتی سعی‌ می‌کنند که به افتتاح پروژه‌های مختلف دراستانهای گوناگون پرداخته تا از این فرصت جهت ارئه دستاوردهای‌خود به مردم استفاده‌کنند وکارنامه عملکرد یک‌ساله خود را در معرض نمایش همگانی قراردهند.

هرچند این عمل پسندیده‌است، اما به نظر میرسد دوران افتتاح‌ها و بهره‌برداری‌ها به پایان رسیده و دیگر نیازی به این قبیل اقدامات درهفته دولت نیست. از دولت فعلی توقع میرود که به چنین اقداماتی پایان دهد زیرا بعضا پروژه‌های بزرگ به واحد‌های کوچک تقسیم شده وچندین بار مورد افتتاح قرار می‌گیرند که زیبنده دولت فعلی با جایگاه اصلاح‌طلبانه و مردمی آن نیست.

در اولین تحول در این مسیر دولت می‌تواند درا ین هفته نمایندگان، وزرا خود را به میان مردم بفرستند و درمناطق مختلف با مشکلات ریز و درشت آشنا شود تا به این وسیله در مسیرحل مشکلات در نقاط مختلف کشورگام بردارد. به نظر می‌رسد در بسیاری از شهرها و استانها نیاز به آمایش سرزمینی جدی است آمایش دقیقی که در صورت حضور نمایندگان دولت در میان مردم بر لزوم آن تاکید مجدد خواهد شد، تا از این طریق نوعی توسعه متوازن در سراسر کشورمان به وجود آید و ایران در مسیر توسعه پایدار قرار بگیرد.

در بخشهای مختلف امروز با مشکلات جدی‌ روبرو هستیم که در صورت عدم توجه دولت به آنها در آینده نه چندان دور این مشکلات مانند مساله آب و هوای بخش هایی از مرزهای غربی و جنوب غربی به بحران تبدیل خواهد شد. مساله آب و خشکسالی های فراوان در بخش‌های مختلف کشور از جمله این موارد است. امروز بسیاری از نقاط کشور به علت عدم طرح‌های کارشناسی وهمچنین استفاده بیرویه از منابع آبی با خطر فرونشست روبرو است.

خطری که شاید درحال عبور از مرحله مشکل و ورود به مرحله بحران باشد و این امکان وجود دارد که در اثر ادامه این بحران و بحرانهای دیگر برخی از شهرهای در ایران با مشکلاتی روبرو شوند. این در حالی است که در صورت برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از گردونه این مشکل عبورکرد. ارائه طرح و برنامه‌های جدید برای توسعه بر مبنای محیط زیستی سالم باید در دستور دولت قرار بگیرد.

واقعیت این است که مردم از شعار‌های توخالی خسته شده‌اند از این رو مناسب است که دولت دراین هفته برنامه‌های توسعه‌ای مناسبی را با مردم در میان بگذارد و به صورت معقول به آنها وعده دهد و به آن وعده‌ها پایند باشد. در این صورت مردم نیز درکنار دولت خواهند ایستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز