خبرگزاری کار ایران

نگاه مجلس به تیم اقتصادی دولت مثبت است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۷۴

اقتصاد ایران در حال حاضر نیازمند مدیران اقتصادی هماهنگ و همراه با هم و با وعده‌های رئیس جمهور است. به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت نیز باید بازسازی شده تا از سد مشکلات کشور عبور کنیم.

عزت‌ا.. یوسفیان‌ملا - عضو‌کمسیون برنامه و بودجه مجلس در جهان اقتصاد نوشت: بعد از اعلام اسامی کابینه به مجلس نمایندگان درحال بررسی وزاء پیشنهادی رئیس جمهور محترم هستند. به نظر می‌رسد جز چند مورد نظر مثبتی نسبت به کلیت کابینه دوازدهم از نگاه مجلس وجود دارد.

احتمالا بالغ به دوسوم از کابینه اعلامی از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت. البته در مهلت باقی مانده براساس تعاملات ویژه‌ای که بین کمسیون‌های مختلف مجلس و وزاء معرفی شده به وجود آمده است،

سایر وزراء نیز دراین فرصت باقی مانده رای خواهند آورد. از سوی دیگر معرفی یک مدیرشناخته شده و غیراقتصادی برای وزارت اقتصاد، موجب شده برخی خارج از مجلس انتقاداتی را به این تصمیم از سوی رئیس جمهور وارد کنند، اما از سوی دیگر اقبال نسبتا خوبی به دکترکرباسیان از سوی نمایندگان مجلس به ویژه کمسیون برنامه و بودجه وجود دارد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد از جمله مدیران تحولگرا و کارآزموده‌ای است که امتحان خود را در حوزه‌های مدیریتی مختلف از جمله گمرک پس داده است.

از این رو نگاه مثبتی به او در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و به احتمال زیاد با موافقت کمسیون برنامه و بودجه و کمسیون اقتصادی مجلس، کرباسیان می‌تواند رای اعتماد بالایی از مجلس شورای اسلامی دریافت کند. نویسنده این قلم به عنوان عضوی از کمسیون برنامه و بودجه اعتقاد دارد که مشکل اقتصادی کشور تنها  یک وزیر اقتصاددان را نمی‌طلبد، بلکه معرفی وزیری مقتدر و دانا  می‌تواند به قطار اقتصادی کشور، سرعت ببخشد. مشکلات بسیار زیادی از جمله رکود اقتصادی، مشکلات تامین منابع برای پروژه‌های ملی، نظام بانکی آسیب پذیر و سدهایی واگذاری واقعی بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی وجود دارد که وزیر اقتصاد معرفی شده از سوی رئیس جمهور اگر در هماهنگی بالا با سایر ارکان اقتصادی از جمله سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باشد، می‌تواند  در این مسیر کارنامه خوبی از خود به یادگار بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز