خبرگزاری کار ایران

‏۱۲ نکته جالب درباره کشورهای کمتر شناخته شده جهان ‏

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۶۷۵

قطعا وقتی کشوری را نشناسید اطلاعاتی نیز درباره آن ندارید بنابراین هر نکته‌ای درباره آن کشور، حتی نام آن، نکته‌ای جدید و جالب خواهد بود. ما در این مطلب ۱۲ کشور کمتر شناخته شده یا حتی ناشناخته را در نظر گرفتیم و به یک نکته که به نظر جالب‌ترین نکته بوده است درباره هر یک از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

کشور نائورو (Nauru) بیشترین جمعیت چاق دنیا را دارد به طوری که بیش از ۹۵% مردم این کشور اضافه وزن دارند. در این کشور هیچ رستوران مک دونالدی وجود ندارد. نائورو، پایتخت رسمی نیز ندارد اما بزرگ‌ترین شهر شناخته شده آن یارن نام دارد.

جزایر مارشال (Marshall Islands) در اقیانوس آرام بخاطر آب و هوایی که دارد در بالا‌ترین ریسک غرق شدن قرار دارد.

 کشور پاپوا گینه نو، گوناگون‌ترین گویش‌ها و زبان‌های دنیا را در خود جای داده است. مردم این کشور به ۸۵۱ زبان (گویش) مختلف صحبت می‌کنند. زبان رسمی این کشور انگلیسی است اما فقط ۱ یا ۲ درصد از مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

 سن مارینو (San Marino) کشوری است که در آن تعداد ماشین‌ها بیشتر از انسان‌هاست. برای هر ۱۰۰۰ ساکن حداقل ۱۲۶۳ ماشین وجود دارد.

 نیجر (Niger) بیشترین جمعیت جوان جهان را دارد. در سال ۲۰۱۳، بیش از نیمی از جمعیت این کشور را افراد زیر ۱۴ سال تشکیل می‌دادند. برای مثال در کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن فقط ۱۳% جمعیت زیر ۱۴ سال هستند.

 کیریباتی (Kiribati) کشوری است که در هر چهار نیم کره زمین قرار گرفته است. این کشور همچنین اولین کشوری بود که وارد قرن جدید شد یعنی طلوع خورشید در اولین روز سال ۲۰۰۰ را زود‌تر از سایر نقاط دید.

 فیجی تنها کشور جهان به غیر از هندوستان است که زبان هندی در آن به صورت رسمی به کار گرفته می‌شود. مردم اصیل فیجی تقریبا ۵۴% جمعیت این کشور را در بر می‌گیرند. سایر مردم این کشور مردمی هستند که به آن‌ها فیجیان/هندو گفته می‌شود چرا که نیاکان آن‌ها کارگرانی بودند که به دستور انگلیسی‌ها برای کار به این منطقه آورده شده بودند و همانجا مستقر شدند.

 لیبریا و اتیوپی تنها کشورهای آفریقایی هستند که هیچگاه مستعمره قدرت‌های اروپایی نشدند.

 در کشور کره شمالی، مردم حق ندارند از هیچ سیستم عاملی غیر از سیستم عامل رد استار (Red Star OS) استفاده کنند. این سیستم عامل به صورت رسمی در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر پایه لینوکس طراحی شده و بسیار شبیه به اولین نسخه‌های سیستم عامل مک اپل است.

 جزیره کوچک نیو (Niue) فقط ۱۱۹۰ نفر جمعیت دارد اما اولین کشور جهان بوده است که در آن اینترنت Wi-Fi به صورت رایگان در سراسر کشور در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

لسوتو (Lesotho)، سن مارینو و واتیکان سه کشوری هستند که دور تا دور آن‌ها کاملا توسط یک کشور دیگر احاطه شده است. لسوتو در محاصره آفریقای جنوبی و دو کشور دیگر در ایتالیا قرار دارند.

کشورهای لیختن اشتاین و ازبکستان تنها کشورهای جهان هستند که نه تنها خودشان هیچ دسترسی به دریا ندارند بلکه کشورهای همسایه آن‌ها نیز کاملا در خشکی قرار گرفته‌اند. اولی توسط کشورهای سوییس و اتریش احاطه شده است و دومی در میان کشورهای افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان قرار دارد که هیچ یک از این‌ها راه دریایی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز