خبرگزاری کار ایران

ناقوس ایران به ترکیه رفت/عکس

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۹۸

به منظور تبادل فرهنگی و بر اساس فرهنگ صلح و دوستی، ناقوس کلیسای حضرت مریم از موزه مردم شناسی ارومیه به شهر وان ترکیه بازگشت خورد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بازدید از موزه مردم‌شناسی ارومیه، دستور عودت ناقوس کلیسای وان ترکیه را داد.

میرهادی قره‌سید رومیانی گفت: روند استرداد اشیای منقول فرهنگی و تاریخی کشور با شتاب ویژه‌ای آغاز شده است. تمام سعی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این است که تمام اشیا و اموال فرهنگی و تاریخی کشور را که در کشورهای دیگر موجود است استرداد کند.

وی افزود: براساس این روند باید اشیای تاریخی سایر کشورها نیز که در ایران موجود است و به‌لحاظ فنی تعلق اشیا به مناطق مختلف موردتأیید کارشناسان مربوط است طی مراحل قانونی به کشورهای خود عودت داده شوند.

قره سید رومیانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این روند با قوت پیگیری شده و اشیای فرهنگی‌تاریخی کشور از چندین کشور اروپایی مانند ایتالیا و بلژیک و همچنین آمریکا و تعدادی دیگر از کشورهای جهان عودت داده شده و در حال‌حاضر پیگیر عودت الواح چغامیش و الواح گلی تخت‌جمشید از مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو هستیم.

به گفته معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این که روند فعلی براساس فرهنگ صلح و دوستی جمهوری اسلامی درحال اجراست ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم چهره واقعی و انسان‌دوستانه کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

ناقوس کلیسای وان را در تاریخ 7 جولای 1388 میلادی، آسغین پانوسیان پتانجولیانس به کلیسای حضرت مریم شهر وان به‌یادگار سپرده و هم‌اکنون در موزه مردم‌شناسی ارومیه نگه‌داری می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز