خبرگزاری کار ایران

ابوالقاسم رئوفیان مطرح کرد؛

راه گم شده اصولگرایی؛ از «ناطق‌نوری» تا «تتلو»

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۶۸۷

ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مسئله رویکرد به تتلو یک پدیده نادر و درعین‌حال به‌دوراز باورهای اصول‌گرایانه اتفاق افتاد که به نظر می‌آید آقای رئیسی باید نسبت به آن اعلام موضع کند. مخصوصاً پس از مراسم اخیری که با حضور برخی مدعیان اصولگرایی و دوآتشه (حمید رسایی) در کنار تتلو روی داد.

ابوالقاسم رئوفیان، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با تغییر در صف اول اصولگرایان گفت: قاطبه اصولگرایان به‌شدت از مسئله اخیر تبری می‌جویند و اقداماتی را که اسباب وهن جریان اصولگرایی را به وجود می‌آورد محکوم می‌کنند. افرادی مانند رسایی، نقوی حسینی و... باید نسبت به اقدام صورت گرفته اظهار ندامت کنند زیرا کار آنان اهانت به باورهای دینی مردم به‌حساب می‌آید.

این فعال اصولگرا در این رابطه که اصولگرایان از آقای رئیسی در انتخابات حمایت کردند، اظهار داشت: حمایت تمام اصولگرایان از آقای رئیسی را تکذیب می‌کنم به‌ طور نمونه حزب اسلامی ایران‌زمین، اصولگرا است و رئوفیان که دبیر کل آن است باسابقه بیش از 30 سال فعالیت سیاسی در جبهه اصولگرایی از آقای رئیسی حمایت نکرد.

وی در ادامه افزود: رفتار این افراد را به‌حساب جبهه بزرگ اصولگرایی نباید گذاشت و راه ما از آن‌ها جدا است. این را بارها ثابت کردیم و امیدواریم که جامعه بزرگ اصولگرایی هم نسبت به این رفتارها که از مدعیان مهندسی اصولگرایی سر می‌زند، واکنش نشان دهد و رویکردش را اصلاح کند زیرا تندروی در هر زمینه‌ای هیچ‌گاه جواب نداده و همواره به ضرر کشور بوده است.

رئوفیان در خصوص ماهیت تندروها در کشور یادآور شد: این گروه در زمره اصولگراها به‌حساب نمی‌آیند و تنها مدعی هستند و با تابلو اصولگرایی در هنگامه انتخابات در جهت اهداف خود به جمع‌آوری رأی می‌پردازند، در عمل هم این مسئله را نشان دادند که مورد اخیر یعنی رفتن بر روی سن و با تجلیل از خواننده زیرزمینی نشان دادند نسبت به اصول پایبند نیستند و درواقع ادای آن را درمی‌آوردند.

وی در این رابطه که گروهی که ادای اصولگرایی درمی‌آورند از قدرت برخوردارند و توانایی حذف و دفع مهره‌ها رادارند، خاطرنشان کرد: برخی چهره‌ها مانند ناطق نوری خودشان برای حضور در عرصه سیاسی اراده نکردند. البته درهرصورت به ایشان اجحاف شد کما اینکه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم ظلم صورت گرفت این خطای فاحش برخی از اصولگرایان بود و البته به‌تدریج حقانیت این شخصیت‌ها و قابلیت آنان مجدداً مانند خورشیدی که از پشت ابر سر درمی‌آورد خود را نشان می‌دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا در این خصوص که مشکلات اصولگرایان به دلیل قرار گرفتن محوریت آن به دست افراد فاقد تجربه سیاسی لازم نیست، تصریح کرد: اصولگرایی نیاز به بازتعریف دارد و ساختار کنونی در این جبهه سیاسی هم به‌روز نیست و باید با توجه به این مسئله اصلاح شود.

وی گفت: در حال حاضر کسی جز ناطق‌نوری را نمی‌توان یافت که شایستگی‌های لازم را برای محوریت جامعه بزرگ اصولگرایی دارا باشد زیرا وی یک شخصیت برجسته و باسابقه در سیاست به‌حساب می‌آید و از انقلابیون صدر نهضت و از یاران شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری محسوب می‌شود و کاملاً با قواعد بازی در عرصه سیاست ورزی آشنا است و بااخلاق مداری به‌دوراز هرگونه انگیزه عوام‌فریبانه تا به امروز فعالیت داشته با محوریت ایشان است که جبهه بزرگ اصولگرایی میتواند بدور از شائبه‌هایی که به وجود آمده این طیف سیاسی را جان تازه‌ای ببخشد.

رئوفیان در ادامه گفت: فردی مانند ابراهیم رئیسی ظرفیت‌هایی دارد ولی او نمی‌تواند محوریت جامعه اصولگرایی را بر عهده گیرد، حتی این مسئله جای فکر هم ندارد. اصولگرایی نیاز به بازتعریف دارد والا از آن چیزی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز