خبرگزاری کار ایران

دهمین شهردار

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۹۳

با پایان انتخابات شوراها، بحث انتخاب شهردار در شهرهای مختلف ایران با جدیت تمام پیگیری می‌شود.

جهان اقتصاد نوشت: با پایان انتخابات شوراها، بحث انتخاب شهردار در شهرهای مختلف ایران با جدیت تمام پیگیری می‌شود. در شهر اصفهان نیز اصلاح‌طلبان که تمام کرسی‌های شورای شهر را به خود اختصاص داده اند با قدرت برای اداره شهر برنامه ریزی کرده‌اند و به دشت دنبال آن هستند تا فردی مناسب را به عنوان دهمین شهردار بعد از انقلاب بر شهرداری اصفهان بنشانند.

اما شهرداران اصفهان تا امروز چه افرادی بودند و نه فردی که پیش از این کلید شهرداری این شهر را داشتند، چه عملکردی داشتند؟

جمالی‌نژاد: نشسته با راست، ایستاده با چپ

شهردار فعلی اصفهان در خرداد ۹۴ و بعد از مباحث و شایعاتی از تخلفات مالی در شهرداری، به این مسئولیت رسید. در این دو سال جمالی نژاد تلاش زیادی داشت تا جانب میانه روی را در شهر رعایت کند اما عملکرد او به اندازه‌ای نبود که مردم را قانع کند. جمالی نژاد سابقه سالها حضور در شهرداری اصفهان را دارد اما مشخص نیست در این شهر باقی بماند یا مسافر شهری دیگر شود که منتخبان همسوی بیشتری در شورای شهر حضور داشته باشند.

سقائیان‌نژاد، پایان امپراتور!

روزی که احمدی‌نژاد شهردار تهران شد، سقائیان نژاد شهرداری اصفهان را در دست گرفت و دوازده سال شهردار این شهر باقی ماند. سقائیان نژاد مثل احمدی‌نژاد پیش از شهرداری اصفهان چهره‌ای دانشگاهی بود و مدتی نیز ریاست یکی از دانشگاه‌های استان اصفهان را بر عهده داشت. وی بلافاصله بعد از استیضاح و عزل، از سوی شورای شهر قم به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و با توجه به تکرار پیروزی‌ اصولگرایان در قم، احتمالا همچنان شهردار این شهر باقی بماند. سرانجام بحث فساد مالی باعث شد گروهی از اصولگرایان برای استیضاح او با اصلاح‌طلبان همراه شوند.

جوادی: گزینه خاتمی

یکی از گزینه‌هایی که این روزها به عنوان شهردار بعدی اصفهان مطرح می‌شود، دکتر علی جوادی است. جوادی از سال ۷۶ و به روی کار آمد خاتمی شهردار اصفهان شد و شورای شهر اول نیز با او همکاری کرد. با روی کار آمدن اصولگرایان جوادی از شهرداری کنار رفت. سال ۸۸ از چهره‌های موثر ستاد میرحسین موسوی بود و با روی کار آمدن دولت روحانی، محمود حجتی او را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی منصوب کرد.

عظیمیان:‌از شهرداری تا وزارت مسکن

حمیدرضا عظیمیان یکی دیگر از شهرداران سال های دور اصفهان است که بعد از شهرداری مسئولیت‌های مختلفی بر عهده گرفت و در حال حاضر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن است. .وی سال ۷۰ به این سمت انتخاب شد. چند ماه قبل از آنکه جهانگیری به عنوان استاندار اصفهان معرفی شود.

نیک‌کار: شهردار دیپلمات!

حمیدرضا نیک کار فرد دیگری بود که در اوایل دولت هاشمی دو سال شهرداری اصفهان را بر عهده داشت. وی بعد از شهرداری اصفهان به عنوان سفیر به چند کشور رفت که حضور او در کشور ایرلند حاشیه‌هایی برای او به همراه داشت.

محمدحسن ملک‌مدنی: تجربه ناتمام

ملک مدنی رکورددار شهرداری در اصفهان بعد از سقائیان نژاد است و شش سال در این مسئولیت باقی ماند. اما وقتی با تکیه بر این تجربه به عنوان شهردار تهران انتخاب شد با حاشیه‌های فراوانی رو به رو شد و یکی از دوران تلخ مدیریت شهری در تهران رقم خورد.

و سایرین!

سه شهردار نیز در سال‌های اولیه بعد از انقلاب شهردار اصفهان بودند. سید حسین علوی، عبدالحسین سیف اللهی و حسن درخشنده پور. از این جمع سیف‌اللهی مدتی در سال ۸۵ رئیس متروی اصفهان بود.

حال باید دید شهردار دهم اصفهان کدام مسیر را خواهد پیمود و سرنوشت اصفهان در سال‌های آینده چطور رقم خواهد خورد؟

میثم سعادت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز