خبرگزاری کار ایران

توقف آسیب پس از حمله قلبی با یک تزریق

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۲۵

محققان ایرلندی موفق شدند با یک تزریق، رشد عضله جدید را تحریک و آسیب ناشی از حمله قلبی را متوقف کنند.

این تزریق که تاثیر آن در عرض چند دقیقه مشخص می‌شود، می‌تواند آسیب ناشی از حمله قلبی را ترمیم و از خطر نارسایی قلب در آینده پیشگیری کند.

هر سال شمار زیادی در جهان به حمله قلبی مبتلا می‌شوند؛ حمله قلبی معمولا زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به قلب توسط یک لخته کاهش می‌یابد و نبود خون غنی از اکسیژن به مرگ بافت قلبی منجر می‌شود.

این تزریق حاوی پروتیینی به نام فاکتور رشد مشابه انسولین (IGF-1) بوده که مشخص شده است آسیب پس از حمله قلبی را متوقف می‌سازد و رشد عضله سالم و جدید قلب را تحریک می‌کند.

محققان دانشگاه کالج کورک این تزریق را روی 47 نفر که از حمله قلبی جان سالم به در برده بودند، آزمایش کردند و متوجه شدند افرادی که این تزریق را دریافت کرده بودند، در قیاس با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، بافت اسکار کمتری داشتند؛ بافت اسکار مورد نظر در مناطقی از قلب که عضله قلب مرده است، ایجاد می‌شود.

نتایج این آزمایش‌ها نشان دادند که تاثیر این تزریق بعد از نیم ساعت مشهود می‌شود. این تزریق یک مرحله‌ای باید در عرض 12 ساعت از بروز حمله قلبی صورت بگیرد و این زمانی است که قلب بی‌رمق شده و قادر به پمپاژ مناسب خون در سراسر بدن نیست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز