خبرگزاری کار ایران

مالک برترین برندهای ایرانی، زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۱۸۶

جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار غیرقابل اجتناب است و آن‌چه می‌تواند ما را موفق کند دستان تک‌تک افراد جامعه است که می‌توان گفت بانوان ایرانی ثابت کردند در تمام حماسه‌ها موفق و در حماسه اقتصادی امروز هم بسیار اثرگذارند.

زهرا سعیدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به راه‌اندازی کمپین «زیبا در هر سنی» و با تأکید بر این‌که باید موانع فعالیت‌های زنان را دریابیم، چراکه امروز زنان را کمتر در عرصه‌های مدیریتی می‌بینیم، گفت: باید اعتراف کرد که فردای بهتر این سرزمین نیازمند تلاش والای شیر زنان است و زنان سهم بسیاری در ایجاد فرهنگ اشتغال در جامعه دارند.

وی معتقد است: بانوان ایرانی توانسته‌اند برند تولیدات مختلفی را از آن خود کنند که با توجه به این ظرفیت‌ها درصدد هستیم تا موانع حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی را رفع کنیم.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: باید به این نکته تأکید کرد که وضعیت زنان در ایران در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه پیشرفت قابل توجهی داشته است، 60 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های ایران را دختران تشکیل می‌دهند، تعداد قابل توجهی از زنان در عرصه تئاتر و سینما فعالیت دارند، سهم زیادی از امدادگران و اعضای داوطلب هلال‌احمر به زنان اختصاص یافته است، هم‌چنین تلاش‌های قابل توجهی در حوزه آموزش و توانمندسازی زنان صورت پذیرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره نقش نهادهای مردمی نیز افزود: زنان در ایران به عنوان قاضی در شورای حل اختلاف به ایفای نقش می‌پردازند، حضور پررنگ زنان در خیریه‌ها با رویکرد اشتغال‌زایی، تقویت NGOهای حمایت از زنان، سرپرستی کارگاه‌های آموزشی در روستاها و برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال روستایی و توانمند‌سازی زنان در کارگاه‌های کوچک نیز درخور توجه است، البته در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم نیز از طریق رسانه‌ها و برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی صورت گرفته است تا زنان بتوانند حضور موفقی در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی و ورزشی داشته باشند.

وی گفت: در این‌جا لازم است به برخی مباحث درخصوص جایگاه و سهم زنان در فعالیت‌های اجتماعی ایران اشاره کنم، زنان از ابتدای انقلاب اسلامی برخلاف برخی از کشورهای همسایه از حق رأی‌دهی و انتخاب‌شدن برخوردار بوده اند. هم‌چنین همواره از حق مالکیت و حق کسب وکار نیز بهره‌مند بوده‌‌‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از سویی دیگر بانوان جامعه ما نشان‌ داده‌اند که می‌توانند با انجام صحیح نقش مادری خود در کنار پرداختن به کار و فعالیت‌های اجتماعی، نمونه‌ای درخشان از یک بانوی متعهد را در جامعه به وجود آورند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس هم‌چنین در خصوص موضوع کمپین «زیبا در هر سنی» و علت امتناع زنان از بیان سن خود، گفت: البته نمی‌توان این را به همه تعمیم داد و من احساس نمی‌کنم حساسیتی وجود داشته باشد اما ممکن است برخی از بانوان و حتی آقایان به دلیل عدم اعتمادبه‌نفس از اعلام سن خود امتناع کنند. به هر حال آن‌چه که اهمیت دارد این است که باید با یک همت جمعی در کشور، نسبت به تقویت حضور بانوان در جامعه اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز