خبرگزاری کار ایران

تحلیل داوود سلیمانی از مناظره سوم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۹۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مناظره سوم یک گام به‌پیش بود و با هماهنگی و برخورد مناسبی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشتند که بسیار منسجم هم بود با تکیه به آرا کارشناسی از این مناظره باید مطرح کرد که این دو کاندیدا بیش‌ازپیش موفق از آن بیرون آمدند و در برابر موج حملاتی که آقایان رئیسی و قالیباف از خود نشان دادند، عکس‌العمل به‌موقع و مناسبی از آنان مشاهده شد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مناظره سوم یک گام به‌پیش بود و با هماهنگی و برخورد مناسبی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشتند که بسیار منسجم هم بود با تکیه بر آرا کارشناسی از این مناظره باید مطرح کرد که این دو کاندیدا بیش‌ازپیش موفق از آن بیرون آمدند و در برابر موج حملاتی که آقایان رئیسی و قالیباف از خود نشان دادند، عکس‌العمل به‌موقع و مناسبی از آنان مشاهده شد.

سومین مناظره انتخاباتی بین کاندیداهای ریاست جمهوری مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری، سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف و مصطفی هاشمی طبا در عصر روز جمعه برگزار شد.

محوریت این مناظره مسائل اقتصادی بود و در خصوص مواردی مانند مبارزه با فساد، قاچاق کالا، واردات غیرقانونی و اشتغال به بحث پرداخته شد و علیرغم آنکه توقع می‌رفت کاندیداها به‌خصوص آن‌هایی که کمتر شناخته‌شده بودند، همراه با برنامه در این مناظره حاضر شوند، اما بیشتر کلی‌گویی را مدنظر قرار داده بودند.

درواقع این کاندیداها ترجیح دادند با روش حمله به جهانگیری و روحانی مانند دو مناظره قبل وارد میدان شوند تا از عصبانیت طرف مقابل نهایت بهره را ببرند که باوجود تمام این تلاش‌ها، در پایان نتیجه دلخواه را به دست نیاوردند و پیروز میدان نبودند.

داوود سلیمانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در ارزیابی خود از مناظره سوم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مناظره سوم یک گام به‌پیش بود و با هماهنگی و برخورد مناسبی که کاندیداهای اصلاح‌طلب داشتند که بسیار منسجم هم بود با تکیه بر آرا کارشناسی از این مناظره باید مطرح کرد که این دو کاندیدا بیش‌ازپیش موفق از آن بیرون آمدند و در برابر موج حملاتی که آقایان رئیسی و قالیباف از خود نشان دادند، عکس‌العمل به‌موقع و مناسبی از آنان مشاهده شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در رابطه با این مناظره باید مطرح کرد آرای بسیاری که می‌توانست به سبد آقای قالیباف یا رئیسی سرازیر شود، تعدیل و جلوی آن‌ها گرفته شد.

سلیمانی ادامه داد: روحانی به‌خوبی درخشید مخصوصاً در مباحث اقتصادی توانست مسائل معقولی را مطرح کند. آقای جهانگیری هم موفق عمل کرد و با آمار و ارقام توانست کارهایی که در این دولت اجرایی شده بود را به‌خوبی ترسیم کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: به نظر می‌رسد جهانگیری و روحانی بیش‌از انتظار موفق بودند مخصوصاً در روشنی وضوحی که در برنامه‌های آنان وجود داشت. در مقابل آقای رئیسی به کلیات بسنده کرد و بدون اینکه منابعی را مشخص کند فقط برای اینکه در آینده چنین خواهد شد و وعده‌هایی که تحقق آن‌ها نه‌تنها علمی نیست بلکه بر اساس واقعیات هم نبود، سخن به میان آورد.

وی ادامه داد: آقای قالیباف هم سعی کرد تا برخورد تهاجمی دفعه قبل خود را حفظ کند، اما با توجه به نوع خونسردی که آقایان روحانی و جهانگیری نشان دادند، این نقشه نیز بر آب شد.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: آقای قالیباف درصدد بود تا آقای روحانی را در این دور از مناظرات با طرح نسبت‌های غلط عصبانی کند و از این حالت او بهره ببرد، اما آقای روحانی دست بالا را گرفت و درعین‌حالی که بخشی از آن چهره پنهان آقای قالیباف را نمایان کرد، اجازه نداد که او بتواند با تبلیغات و پروپاگاندا به نیت خود در مناظره دست پیدا کند.

وی در جمع‌بندی در رابطه با مناظره شب گذشته بیان کرد: درمجموع این مناظره را به نفع آقایان روحانی و جهانگیری ارزیابی می‌کنم. آقای هاشمی طبا هم کماکان در کنار اینکه رقبا اصولگرا را تعدیل می‌کرد و وعده‎های آنان را عملیاتی نمی‌دانست تا حدود زیادی از عملکرد دولت در پسا برجام و برجام دفاع کرد و این خود دارای ارزش بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز