خبرگزاری کار ایران

اوج رویارویی مجازی همزمان با مناظره سوم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۳۱

تب‌وتاب و تنش‌های فضای مجازی، همزمان با مناظره سوم به اوج خود رسید. این تنش‌ها در دو مناظره قبلی هم وجود داشت اما مناظره سوم به‌عنوان آخرین آوردگاه رویارویی نامزدهای انتخاباتی فرصتی جدی‌تر برای صف‌کشی هواداران آنها در فضای مجازی بود.

اوج این درگیری‌های مجازی البته به رویارویی طرفداران دولت و منتقدان دولت از جمله حامیان قالیباف برمی‌گشت. از یک روز قبل از برگزاری مناظره سوم، طرفداران محمدباقر قالیباف مدام بر این موضوع تأکید می‌کردند که قرار است در این مناظره ناگفته‌های زیادی مطرح شود. روز پنجشنبه محمد دهقان، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در توئیتر خود نوشت: «یقین دارم آخرین مناظره شگفت‌انگیز خواهد شد، فردا در مقابل همه ملت ایران نقاب از چهره دولت اشرافی ۴درصدی خواهد افتاد.»

هنوز دقایق زیادی از مناظره نگذشته بود که قالیباف دو رقیب دولتی خود یعنی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری را متهم به دریافت زمین به‌صورت غیر قانونی کرد. همزمان با ادعای قالیباف کانال‌ها و صفحات مجازی طرفدار او هم اسنادی از دو زمین مورد ادعای وی را منتشر کردند.

زمین‌هایی که گفته می‌شد در سال 68 در شهرک غرب به روحانی و در سال 78 در ونک به جهانگیری داده شده‌اند. طرفداران دولت در پاسخ به این ادعا اما با انتشار برخی اسناد مربوط به متوسط قیمت زمین در تهران طی این سال‌ها تأکید کردند که موضوع مورد ادعای قالیباف صحت ندارد.

به طور مثال بر طبق اسناد طرفداران قالیباف، اسحاق جهانگیری زمین خود را به قیمت هر متر مربع 140 هزار تومان در سال 78 گرفته بود و در همان سال‌ها به گواه مرکز آمار قیمت هر متر مسکن ساخته شده در تهران بین 160 تا 180 هزار تومان بود. حاشیه بعدی را هم در فضای مجازی صحبت‌های قالیباف شروع کرد؛ او در مناظره گفت که املاک نجومی شهرداری به کارگران رفتگر اعطا شده و همین‌طور تأکید کرد که تاکنون وعده‌ای نداده که به آن پایبند نبوده باشد. طرفداران دولت در رد ادعای اول قالیباف نامه سازمان بازرسی و همین‌طور فهرست مدیران شهرداری را که متهم به دریافت املاک نجومی هستند منتشر و سؤال کردند که کدام‌یک از این افراد از کارگران مدنظر قالیباف هستند؟

در مورد دوم هم وعده منتشر شده قالیباف در سال 89 در روزنامه همشهری منتشر شد که گفته بود: «سه ساله مشکل ترافیک را حل می‌کنم.» انتشار سند واردات سطل از آلمان توسط شهرداری تهران و همین‌طور عکس‌های مربوط به اعتراض کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که خواهان دریافت سهمی از املاک شهرداری بودند نیز توسط طرفداران دولت علیه این نامزد انتخابات منتشر شد. در آن سو اما طرفداران رئیسی خود تحرک مستقلی در فضای مجازی نداشتند و بیشتر سعی می‌کردند که همان موارد منتشر شده توسط حامیان قالیباف را بازنشر کرده و از آنها برای حمله به دولت استفاده کنند.

اما زمانی که بحث به انتقال افراد به میتینگ‌های ابراهیم رئیسی به وسیله وسایل عمومی و با پشتیبانی بودجه بیت‌المال رسید، کلیپ‌ها و تصاویر زیادی از شهرهای مختلف مربوط به کاروان طرفداران این نامزد انتخاباتی در اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه برخی نهادها منتشر شد.

اما مخالفان دولت هم کلیپ‌هایی از فعالیت‌های انتخاباتی این نامزد منتشر کردند. البته انتشار فهرست اموال قالیباف در فضای مجازی هم بازخورد منفی به همراه داشت. بسیاری از کاربران فضای مجازی این فهرست اموال را غیرواقعی و غیر قابل باور دانستند. برخی سؤال کرده بودند که آیا فرزند قالیباف با حساب بانکی یک میلیون تومانی خود به تفریحات گرانقیمتی مانند اسکی می‌رود؟

 منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز