خبرگزاری کار ایران

علی صوفی:

ناچیز پنداشتن رقیب یک اشتباه استراتژیک است/روحانی زمان خود را صرف پاسخ به قالیباف نکند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۱۳

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است ناچیز پنداشتن رقیب و اینکه شرایط را به‌طور کامل مهیا برای گذر از این مرحله ببینیم یک اشتباه استراتژیک است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است: ناچیز پنداشتن رقبا در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه شرایط را به‌طور کامل مهیا برای گذر از این مرحله دیدن یک اشتباه استراتژیک است.

بدون شک شکست رئیس‌جمهور مستقری که راه اعتدال را در پیش‌گرفته و مردم را از مواجه‌شدن با هیجانات کاذب و مضر دور ساخته است کار راحتی نخواهد بود، اما رقبا برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری نمی‌گذرند و مهم‌ترین مسئله این روزهای مردم یعنی دستاوردهای اقتصادی را در رأس مبارزات انتخاباتی قرار داده‌اند.

برنامه‌های اصولگرایان نه‌تنها این روزها که زمان اندکی به برگزاری انتخابات باقی‌مانده، بلکه از چند ماه گذشته نشان از این داشت که درصدد هستند تا حسن روحانی را شکست دهند و درصورتی‌که موفق نشوند او را به‌عنوان رئیس‌جمهوری که آرا دور دوم ریاست جمهوری‌اش از دور اول کمتر است، معرفی کنند.

بر همین اساس به‌سختی در حال تلاش هستند تا آرزوهای خود را در روز 29 اردیبهشت‌ماه جامع عمل بپوشانند و در این راه وعده‌هایی را مطرح می‌کنند که گرچه آینده کشور را دچار خطر می‌سازد و یک‌بار مردم تجربه پیاده کردن مشابه آن را تجربه کرده‌اند، اما نباید به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت و هیچ پنداشت.

علی صوفی، عضو بنیاد امید ایرانیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: ناچیز پنداشتن رقبا در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه شرایط را به‌طور کامل مهیا برای گذر از این مرحله دیدن یک اشتباه استراتژیک است.

وی در ادامه اضافه کرد: هیچ‌گاه شرایط برای اصلاح‌طلبان به‌گونه‌ای نبوده که از پیش پیروزی را قطعی بدانند. در انتخابات اردیبهشت‌ماه اگر وضعیت از هر دوره دیگری سخت‌تر نباشد، راحت‌تر هم نیست زیرا طرف مقابل در دو انتخابات سال 92 و 94 باوجود تمهیداتی که برای مهندسی انتخابات اندیشیده بود (حذف کاندیداهای اصلاح‌طلبان) بازهم شکست خورد بنابراین تمام تلاش خود را برای جبران آن سال‌ها به کار خواهد بست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دلیل شکست اصولگرایان را چنین بیان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که اصولگرایان را در دو انتخابات مورداشاره با عدم موفقیت روبرو کرد، جذب نشدن آرا خاکستری بود، امروز هم درصورتی‌که اصلاح‌طلب‌ها بر این تصور باشند که شرایط برای جذب آرا خاکستری مهیا است سخت در اشتباه هستند.

صوفی در این رابطه یادآور شد: اصلاح‌طلبان باید شرایط را برای تحت تأثیر قرار گرفتن این قشر آماده کنند و البته پس از پخش اولین مناظره از بازتاب‌های آن تغییر تصمیم عده‌ای که برای عدم شرکت در انتخابات مصمم بودند، است. درواقع به این مناظره‌های مانند یک مسابقه فوتبال نگاه می‌شود که در حال شکل دادن به ملت‌سازی است و امید می‌رود در دو مناظره آینده این امر محقق شود.

این عضو بنیاد امید ایرانیان افزود: طرف مقابل پخته و سنجیده عمل نمی‌کند و بحث در پیش‌گرفته شده تخریبی و غیرمنصفانه است این خود برای اصلاح‌طلبان یک فرصت به‌حساب می‌آید و آقای جهانگیری در اولین مناظره به‌خوبی از این امکان بهره برد.

وی درباره حضور جهانگیری در کنار روحانی توضیح داد: بین جهانگیری و روحانی تقسیم‌کار صورت گرفته و آقای جهانگیری همین مسیری را که آغاز کرده، ادامه خواهد داد زیرا این توانایی را دارد مطالبی که رقیب به‌ویژه آقای قالیباف مطرح می‌کند را پاسخ دهد، آقای روحانی هم باید آن بخش از وعده‌هایش که عملی شده بود را برجسته سازد و دلیل قسمتی که در آن موفقیتی حاصل نشده را برای مردم مطرح سازد و به برنامه چهار سال آینده بپردازد و زمان خود را صرف پاسخ به آقای قالیباف نکند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: چنانچه این تقسیم‌کار به‌خوبی عملی شود بسیار به کسب نتیجه دلخواه اصلاح‌طلبان برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری امیدوار هستم زیرا درصورتی‌که در دو مناظره بعدی وضع به همین شکل پیش رود در جذب آرا خاکستری موفقیت حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز