خبرگزاری کار ایران

شاه مازندران به ١٦ سال حبس محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۸۹

حکم شاه مازندران، یکی از مجرمان منطقه بابل که با انتشار فیلم‌های موبایلی اقدام به آزار و شکنجه افراد می‌کرد، صادر و او به ١٦ سال حبس محکوم شد.

اوایل بهمن ماه سال ٩٤ فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در آن «م. ط» یکی از مجرمان شهرستان بابل یکی دیگر از مجرمان این منطقه به نام مستعار «گتاب» را با یک قمه مورد ضرب و شتم قرار می‌داد؛ فیلمی که پس از انتشار آن کلیپ‌های دیگری نیز در سطح استان مازندران منتشر شد و در آنها افراد مجرم به زبان‌ محلی برای دیگران رجزخوانی می‌کردند.

در همان روزها تصاویری که «م. ط» و دیگر خلافکاران منطقه برای قدرت‌‌نمایی و جلب‌توجه منتشر می‌کردند به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

در یکی از این کلیپ‌ها یک شرور ٢٧ ساله که پیش از این ٤٤ بار دستگیر شده و آخرین بار، اواخر دی امسال در عملیات تعقیب و گریز پلیس و با اصابت گلوله مجروح و بازداشت شده بود، اقدام به رجزخوانی می‌کرد.

البته در این بین گروهی نیز به تقلید از این افراد با شوخی و... اقدام به تولید کلیپ‌هایی در سطح استان مازندران کردند که آنها نیز به‌شدت از سوی مردم مورد توجه قرار گرفتند و به ماجرا دامن زدند تاجایی که پلیس مازندران تیمی را برای دستگیری شاه مازندران و برخورد با افرادی که اقدام به انتشار این کلیپ‌ها در شبکه مجازی می‌کردند، بسیج کرد و در نهایت شاه مازندران که متواری شده بود، به اتهام محاربه و فساد فی الارض دستگیر شد.

دادستان بابل در آن زمان در رابطه با جرایم این متهم گفته بود: «این فرد یکی از اوباش منطقه جویبار را ربوده و با زدن قمه به او اقدام به قدرت‌نمایی کرده است. او با انتشار این فیلم موجبات ناامنی و ایجاد رعب و وحشت را در منطقه فراهم کرده است.

پس از انتشار این کلیپ دادستانی بلافاصله وارد عمل شد و دستور جلب و ورود به مخفیگاه این فرد صادر شد.»

اظهارات دادستان بابل در حالی بودکه «م. ط» یک ماه پیش از انتشار این کلیپ از زندان آزاد شده بود و پیش از این نیز به زندان سیستان و بلوچستان تبعید شده بود. دادگاه ٦ سال حکم برایش صادر کرده بود که با رضایت شاکی خصوصی بخشیده و از زندان آزاد شد.

با دستگیری «شاه مازندران» تصاویر دستگیری او در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها دست به دست چرخید. او هنگام دستگیری آرام و دستبند به دست بی‌آنکه حتی نگاهی به دوربین‌ها کند قدم برمی‌داشت.

دادستان بابل درباره دستگیری او گفت: «این فرد در ١٢ بهمن ماه ٩٤ ساعت ٣ صبح در یکی از روستاهای بابل در مخفیگاهش دستگیر شد و پرونده او مورد رسیدگی قرار گرفت.»

حالا بعد از گذشت یک سال و سه ماه از انتشار فیلم ایجاد رعب و وحشت از سوی «م.ط» مشهور به «شاه مازندران» روز گذشته دادستان بابل از محکومیت او به ١٦ سال حبس خبر داد.

 منبع: روزنامه اعتماد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز