خبرگزاری کار ایران

رقابت استثنایی «ادل» و «بیانسه»

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۵۱

امسال نامزدهای مهم‌ترین جوایز دنیای موسیقی در حالی اعلام شد که با رقابت «بیانسه» خواننده آمریکایی و «اَدل» خواننده زن انگلیسی در مهم‌ترین شاخه‌ها همراه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه قانون، مینا مهری نوشت: پنجاه‌ونهمین مراسم جایزه گرمی در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷، در سالن استیپلز سنترلس آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد شد. جوایز این مراسم به بهترین ضبط، ترانه‌سرایان و خوانندگان فعال بین اول اکتبر ۲۰۱۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ داده خواهد شد و جیمز کوردن برای اولین بار، میزبان این مراسم خواهد بود. امسال نامزدهای مهم‌ترین جوایز دنیای موسیقی در حالی اعلام شد که با رقابت «بیانسه» خواننده آمریکایی و «اَدل» خواننده زن انگلیسی در مهم‌ترین شاخه‌ها همراه است.

کاندیدا های گرمی 2017

«بیانسه» با نامزدی در ۹ شاخه، یکه‌تاز نامزدهای امسال گرمی است و پس از آن «دریک»، «ریحانا» و «کاینه وست» هر کدام با هشت نامزدی و «اَدل» نیز با چهار نامزدی در شاخه‌های مهم بهترین آلبوم، ضبط، آهنگ و آلوم پاپ قرار دارند.در این دوره از جوایز گرمی، حدود ۱۳ هزار نفر از فعالان عرصه موسیقی،بیش از ۲۱ هزار قطعه موسیقی متقاضی حضور در این رقابت را مورد بررسی و سپس رای‌گیری قرار دادند و در نهایت نامزدهای شاخه‌های گوناگون را معرفی کردند.«۲۵» از «اَدل»، «لیموناد» از «بیانسه»، «دیدگاه» اثر «دریک»، «هدف» از «جاستین بیبر» و «راهنمای یک ملوان در زمین» از «استرگیل سیمپسون» نامزدهای بهترین آلبوم سال جوایز گرمی معرفی شدند.در شاخه بهترین ضبط سال نیز «سلام» از «اَدل»، «ساختار» از «بیانسه»، «هفت سال» از «لوکاس گراهام»، «کار» اثر «ریحانا» و «دریک» و قطعه «Stressed out»  از گروه موسیقی دو نفره «تونتی وان پایلوتس» نامزد کسب جایزه شناخته شدند.قطعات «سلام» از «اَدل» خواننده انگلیسی، «ساختار» از «بیانسه» به همراه «عاشق خودت باش» از «جاستین بیبر»، «هفت سال» از «لوکاس گراهام» و آهنگ «I Took a Pill in Ibiza» از «مارک پوزنر» برای کسب جایزه گرمی بهترین تک آهنگ سال رقابت می‌کنند.«فرانک اوشن» با آلبوم جدیدش تحت عنوان «بلوند» واجد شرایط لازم برای رقابت در جوایز گرمی امسال شناخته نشد و «کاینی وست» دیگر خواننده معروف آمریکایی نیز پیش از این گفته بود در اعتراض به عدم حضور «فرانک اوشن» جوایز گرمی امسال را بایکوت می‌کند.از دیگر نامزدهای مهم جوایز گرمی امسال می‌توان به «دیوید بوئی» خواننده معروف راک اشاره کرد که ژانویه امسال درگذشت. آلبوم «ستاره سیاه» از «دیوید بوئی» که دو روز پیش از مرگش منتشر شد، در چهار بخش بهترین آلبوم سبک آلترناتیو، بهترین ترانه راک، بهترین اجرای راک و بهترین کارگردانی جوایز گرمی ۲۰۱۷ نامزد کسب جایزه است.

رقابت استثنایی «ادل» و «بیانسه»

در تاریخ گرمی سال‌های زیادی را به خاطر می‌آوریم که در آن‌ها هیچ نوع رقابت و یا حتی بحثی درباره اینکه چه کسی برنده مهم‌ترین جایزه گرمی یعنی آلبوم سال خواهد شد به وجود نمی‌آمد اما امسال و در گرمی پنجاه و نهم، دوآلبوم خواهیم داشت که سرنوشت برنده شدن آن‌ها در بخش آلبوم سال تا آخرین لحظه‌ها نامشخص باقی خواهد ماند و شواهد هم این را نشان می‌دهد که به هیچ وجه نمی‌توان برنده را از قبل پیش‌بینی کرد. صحبت از دو آلبوم 25 ادل و Lemonade بیانسه است. هر دو نفر در حلقه برترین‌های این مراسم قرار دارند و ادل با بردن ده گرمی (از جمله چهارگانه اصلی آلبوم سال، ترانه سال، ضبط سال و هنرمند تازه‌کار سال) و بیانسه با بردن بیست گرمی که البته فقط یکی از آن‌ها جزو چهار جایزه اصلی گرمی (Single Ladies-ترانه سال) بودند، دو هنرمند بسیار موفق محسوب می‌شوند.

هر کدام از این دو بانو می‌توانند با بردن این جایزه اصلی گرمی 2017 تاریخ‌سازی کنند. چون ادل با بردن آلبوم سال می‌تواند به اولین خواننده‌ای (پس از استیوی واندر- سه بار برنده شدن متوالی او در بخش آلبوم سال گرمی) تبدیل شود که آلبوم سال را دو بار پشت سر هم برده است. از سوی دیگر بیانسه هم می‌تواند به اولین خواننده آمریکایی آفریقایی‌تباری (پس از هربی هنکاک و آلبوم River: The Joni Letters او) تبدیل شود که این جایزه را می‌برد. طوفان توییتری برای گرمی

اما به جز این رکوردها مسائل دیگری هم به رقابت امسال دامن می‌زنند. پس از ترند شدن هشتگ معروف Oscarssowhite# که به علت انتخاب نشدن هیچ بازیگر سیاه‌پوستی برای نقش اول مرد اسکار در دو سال متوالی اتفاق افتاد، به نظر می‌رسد باید انتظار گرمی حساس‌تری را امسال داشته باشیم.

بیانسه پیش از این دو بار در بخش برترین آلبوم‌های سال با آلبوم I Am…Sasha Fierce به Fearless تیلور سوییفت و آلبوم Beyoncé به Morning Phase بک باخته بود. اما بیانسه در گرمی سال 2017 در 9بخش مختلف نامزد شده است که در مقایسه با پنج بخشی که ادل در آن‌ها نامزد شده، عدد قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌آید.

نکته مهمی که شانس موفقیت بیانسه را زیاد می‌کند، همکاری او با چندین خواننده در چند ترانه آلبوم Lemonade است. او به خاطر بهترین اجرای راک در ترانه Don't Hurt Yourself که یک ترانه دو صدایی با جک وایت است نامزد دریافت جایزه گرمی شده است. همین‌طور در بخش بهترین اجرای رپ، ترانه مشترک بیانسه و کندریک لامار با عنوان Freedom هم نامزد شده است در حالی که ادل هیچ ترانه دو صدایی در آلبوم 25 نخوانده است.

از سوی دیگر ادل تنها در یک بخش از قسمت‌هایی که مجاز به کاندید شدن بود (بهترین موزیک ویدیوی سال) نامزد نشد اما ترانه Formation بیانسه در این بخش نامزد دریافت گرمی شده است.

هیات داوران محافظه کار

شاید این طور به نظر برسد که به خاطر اتفاقات به وجود آمده در دو یا سه سال گذشته و آن هشتگ‌های معروف، کفه ترازو به سمت بیانسه سنگینی می‌کند و آکادمی گرمی جایزه آلبوم سال را به او می‌دهد. اما باز هم تناقض دیگری که به وجود می‌آید محافظه‌کار بودن بیش از حد رای‌دهندگان گرمی است. اعضای آکادمی نسبت به سبک ریتم اند بلوز و همین‌طور رپ بسیار محافظه کار هستند و آخرین باری که آلبومی از این دو سبک برنده آلبوم سال شد، به سیزده سال قبل باز می‌گردد.

«ادل» تاریخ‌ساز خواهد شد؟

همچنین گمان می‌رود شانس ادل برای بردن دو جایزه ترانه و ضبط سال با ترانه Hello بسیار زیاد باشد و اگر او مانند پنج سال قبل موفق به بردن سه‌گانه بزرگی که در گرمی 2017 نامزد دریافت آن شده است شود، به تنها خواننده‌ای در تاریخ تبدیل می‌شود که این سه‌گانه را دو بار پشت سر هم می‌برد. پل سایمون، اریک کلپتون، کرول کینگ، دیکسی چیکز و کریستوفر کراس هر کدام یک بار این سه‌گانه را برده‌اند. علاوه بر آن ادل می‌تواند با بردن ترانه سال به اولین زنی در تاریخ موسیقی تبدیل شود که این بخش از جوایز گرمی را دو بار برده است. تاکنون هجده خواننده زن موفق شده‌اند یک بار جایزه بهترین ترانه سال گرمی را ببرند و ادل با همکاری پل اپورث در ترانه Rolling in the Deep توانست پنج سال پیش این عنوان را به دست بیاورد و حالا همین شانس را به کمک گرگ کرستین به دست آورده است. همچنین ادل می‌تواند با بردن آلبوم سال به دومین زنی تبدیل شود که این جایزه را دو بار برده است. پیش از این تیلور سوییفت موفق به کسب این عنوان شده بود. ادل به احتمال بسیار زیاد جایزه بهترین آلبوم پاپ سال را خواهد برد و این جایزه تعداد جوایز گرمی او را به پانزده نزدیک می‌کند. اگر ادل بتواند در هر پنج بخشی که نامزد شده است برنده شود، به دومین زنی در تاریخ موسیقی تبدیل خواهد شد که برای دو بار، پنج جایزه یا بیشتر را در مراسم گرمی برده است. اما نفر اول کیست؟ بیانسه. او به ترتیب در سال‌های 2003 و 2009 برنده پنج و شش جایزه گرمی شده بود.

به نظر می‌رسد بیانسه در گرمی امسال شانس بسیاری برای بردن در چهار بخش دارد: بهترین اجرای رپ برای ترانه Freedom با همراهی کندریک لامار، بهترین موزیک ویدیو برای ترانه Formation، بهترین فیلم موسیقیایی برای ویدیوی تمام ترانه‌های آلبوم Lemonade، بهترین آلبوم معاصر شهری برای آلبوم Lemonade. بیانسه در صورت برنده شدن در این بخش می‌تواند به مجموع بیست و چهار گرمی برسد که در آن صورت تنها سه گرمی با الیسون کراوس که رکورددار دریافت بیشترین جایزه گرمی برای یک خواننده زن است، فاصله خواهد داشت. همچنین بیانسه می‌تواند به سومین خواننده‌ای تبدیل شود که در یک سال هر دو فرمت ویدیوی کوتاه (Formation) و ویدیوی طولانی (Lemonade) برای یک آلبوم را می‌برد. دو گروه دیگری که پیش از این موفق به انجام این مهم شده‌اند، دوران دوران (1983) و گروه بیتلز (1996) بودند.

حاشیه‌های جذاب گرمی

اما هر رویداد هنری بزرگی که اتفاق می‌افتد جدا از اصل مراسم، حاشیه‌های پرمخاطبی هم دارد که به واسطه حضور ستارگان در آن رویداد رقم می‌خورد و برای مخاطبان مهم و جالب می‌شود.یکی از نکات جالب چنین مراسم‌هایی ،حاشیه‌های مربوط به برگزاری آن‌هاست و در حالی که لحظه به لحظه به آغاز مراسم گرمی نزدیک‌تر می‌شویم، تمام گردانندگان و عوامل اجرایی بزرگ‌ترین فستیوال دنیای موسیقی خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشن آماده می‌کنند. زمان آغاز فرش قرمز گرمی ساعت یک و سی دقیقه بامداد دوشنبه، بیست و پنجم بهمن است و ساعت شروع آن چهار و سی دقیقه بامداد .مراسم در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و جیمز کوردون مجری آن خواهد بود.امسال هم مانند تمام سال‌های گذشته خوانندگان زیادی در این مراسم اجرای زنده خواهند داشت که ادل، کلسا بالرینی، ویلیام بل به همراه گری کلارک جونیور، گروه لیتل بیگ تاون، Chance The Rapper، دمی لواتو با همراهی آندرا دی و توری کلی برای تجلیل از گروه بی جیز، لوکاس گراهام، برونو مارس، سینتیا اریوو با همراهی جان لجند، مارن موریس با همراهی آلیشا کیز، اندرسون پاک، کیتی پری، استارگیل سیمپسون، کری آندروود با همراهی کیث اوربان، The Weeknd با همراهی دفت پانک از جمله آن‌ها خواهند بود.اما نکته جالب در خصوص برگزاری پنجاه‌ونهمین مراسم گرمی این است که «جوزف مارتین» سر آشپز مخصوص استیپلز سنتر، نظارت بر بخش خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های این مراسم را برعهده خواهد داشت. هفت هزار و دویست تکه سوشی، چهار هزار پوند پنیر سنتی و هزار و دویست و چهل پوند میگو بخشی از غذاهای سرو شده در این مراسم خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز