خبرگزاری کار ایران

سیاست‎های انرژی ترامپ شکست می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۹۱

در هر حال، بسیاری از سیاست‌های ترامپ در حال حاضر هنوز ناشناخته هستند و شکل گیری جزئیاتشان به زمان نیاز دارد. بنابراین اکنون برای نتیجه گیری درباره‌ی چگونگی تاثیر گذاری شان بر تصمیم‌های سرمایه گذاری و قیمت‌ها شاید زود باشد.

به گزارش ایلنا جهان اقتصاد نوشت: برنامه‌های دونالد ترامپ برای ایجاد تحول در حوزه‌ی انرژی ایالات متحده می‌تواند به سقوط بهای نفت و گاز طبیعی این کشور منجر شود. آنطور که به نظر می‌رسد، وی که از ابتدا با وعده‌ی افزایش سرمایه گذاری و بهره وری در حوزه‌ی انرژی ایالات متحده به منظور بالا بردن درآمدهای این کشور و همچنین اشتغالزایی پا به عرصه‌ی انتخابات گذاشته بود، باید در برنامه‌هایش تجدید نظر کند.

بلومبرگ در گزارشی به بررسی تاثیر سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا بر بازار نفت و گاز داخلی این کشور پرداخته است. بر این اساس، تحلیلگرانی شامل فرانسیسکو بلانش رئیس پژوهش کالاها در بانک مری لینچ آمریکا، در یادداشتی تصریح کردند که بهای نفت و گاز داخلی ایالات متحده با افزایش تولید، کاهش خواهد یافت. با وجود اینکه برنامه‌ی ترامپ برای اعمال تعرفه مالیاتی می‌تواند به افزایش سرمایه گذاری‌ها در بخش نفت و گاز آمریکا بی‌انجامد اما قیمت‌ها با بالارفتن سطح تولید آسیب می‌بینند. ترامپ مدعی شده است که برای تامین سرمایه‌ی ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا که از ورود مهاجران غیر قانونی مکزیکی به خاک ایالات متحده جلوگیری می‌کند، ۲۰ درصد تعرفه مالیاتی بر روی کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد.

تحلیلگران اعلام کردند که صنعت نفت امید بسیاری برای فرار از روند نزولی، رویکردی عملگرایانه تر به مقررات و همچنین پرداخت هزینه‌ی کمتری برای رعایت قوانین زیست محیطی دارد. با این حال سیاست‌های ترامپ اگر نگوییم سالها، به ماه‌ها زمان برای تاثیر گذاری نیاز دارد. اعمال چنین مالیاتی به نفع نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در مقابل نفت برنت خواهد بود اما تاثیری منفی بر قیمت فرآورده‌های نفتی خواهد داشت. مکزیک روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام به ایالات متحده صادر می‌کند و مقادیر زیادی بنزین و گازوئیل خریداری می‌کند.

جهش تولید گاز طبیعی به همراه به حاشیه راندن طرح انرژی پاک احتمالا موجب کاهش بهای گاز در طی سال ۲۰۱۸ می‌شود. در صورتی که مکزیک در اقدامی متقابل بر کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه مالیاتی اعمال کند و آتش یک جنگ تجاری را شعله ور سازد، با در نظر گرفتن اینکه ایالات متحده هم اکنون ۵ درصد از تولید سالانه‌ی گاز اش را از طریق خط لوله به مکزیک صادر می‌کند، صادرات گاز طبیعی و قیمت‌ آن در بازار هنری هاب آمریکا به شدت آسیب خواهد دید. شرکت‌های آمریکایی با صادرات روزانه ۴ میلیارد فوت مکعب در حال انتقال بیشترین میزان گاز از طریق مرز جنوبی این کشور و ثبت رکورد هستند.

تحلیلگران تاکید کرده اند که در هر حال، بسیاری از سیاست‌های ترامپ در حال حاضر هنوز ناشناخته هستند و شکل گیری جزئیاتشان به زمان نیاز دارد. بنابراین اکنون برای نتیجه گیری درباره‌ی چگونگی تاثیر گذاری شان بر تصمیم‌های سرمایه گذاری و قیمت‌ها شاید زود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز