خبرگزاری کار ایران

تحلیلِ پیش‌نگرِ بازار ارز بین‌الملل از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۵

بانک جهانی در گزارش فصلی بنام “چشم‌انداز سه ماهه بازار کالاهای اساسی” اعلام کرد بهای فلزات قیمتی از جمله طلا به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری، احتمال تقویت دلار و افزایش نرخ بهره تا مرز ۷ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش خواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، با در نظر گرفتن سیاست واگرایی پولی در سال ۲۰۱۷ و احتمال افزایش ۲ مرحله‌ای نرخ بهره توسط فدرال‌رزو در هفته گذشته سرمایه‌گذاران با اعتماد بیشتر در بازار حضور داشتند و با اعلام رای دادگاه انگلستان مبنی بر لزوم کسب موافقت مجلس توسط دولت قبل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ابهامات مربوط به لیره استرلینگ تا حدی رفع شد.

بانک جهانی در گزارش فصلی بنام  “چشم‌انداز سه ماهه بازار کالاهای اساسی” اعلام کرد بهای فلزات قیمتی از جمله طلا به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری، احتمال تقویت دلار و افزایش نرخ بهره تا مرز ۷ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش خواهند داشت.

شاخص‌های اس‌اند‌پی  و نزدک تا بالاترین سطح تاریخی افزایش یافتند. این افزایش قیمت بدلیل خوش‌بینی سرمایه‌گذاران پیرامون شفاف‌سازی سیاست‌های اقتصادی ترامپ، اتفاق افتاد.

**تحلیل هفته پیش رو …

این هفته عرصه رقابت بانک مرکزی قدرت‌های اقتصادی است. چشم‌انداز و روند ماه فوریه از سخنرانی روسای بانک‌ها و سیاست مالی آن‌ها اتخاذ می‌شود.

روز سه‌شنبه بانک مرکزی ژاپن مجدد اصلاح یا تغییر نرخ بهره خود را اعلام می‌کند هر گونه تصمیم بانک مرکزی بازارهای مالی آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد احتمال تغییر نرخ بهره ین ژاپن بسیار کم است و این ارز پس نوسان شدید پس از خبر نسبت به سایر ارزها روند نزولی خواهد داشت.

روز چهارشنبه اول فوریه ۲۰۱۷ جلسه فدرال رزو ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت ایران تشکیل می‌شود با در نظر گرفتن آغاز ریاست جمهوری ترامپ احتمالا خانم جنت یلن رئیس فدرال رزو با احتیاط سخنرانی خواهد کرد و تغییر نرخ بهره را به ماه آتی واگذار می‌کند. دلار USD در این لحظه پرنوسان است و سپس در برابر دلار کانادا روند نزولی را در پیش خواهد گرفت.

روز پنج شنبه ۲ فوریه ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت ایران جلسه بانک مرکزی بریتانیا آغاز می‌شود در این جلسه پس از مشخص شدن سیاست‌های مالی وضعیت نرخ بهره نیز توسط اعضا تعیین می‌گردد. با توجه به روی‌کرد مثبت آمار اقتصادی انگلستان پس از خروج از Brexit احتمال تغییر نرخ بهره بسیار پایین است و بدون تغییر در ۰٫۲۵ خواهد ماند. در این لحظه بازار پوند پر نوسان است.

**قیمت میانگین جفت ارزها در ماه فوریه :

در نمودار زیر میانگین قیمت احتمالی جفت ارزها در ماه فوریه دومین ماه میلادی از نظر تکنیکال بررسی شده است. در نظر داشته باشید که هر نوع نوسان در اعداد زیر دور از انتظار نیست.

 

جفت ارز EURUSD GBPUSD USDCAD NZDUSD AUDUSD USDJPY
میانگین قیمت ۱٫۰۵۲۴ ۱٫۲۵۴۴ ۱٫۳۲۴۴ ۰٫۶۸۳۴ ۰٫۶۸۶۰ ۱۱۶٫۴۴

 

 

ارزش‌گذاری انس طلا، نفت و بازار سهام بین‌الملل در ماه فوریه‌:

در نمودار زیر میانگین قیمت احتمالی انس ، نفت و بازار سهام بین‌المللی در ماه فوریه دومین ماه میلادی از نظر تکنیکال بررسی شده است. در نظر داشته باشید که هر نوع نوسان در اعداد زیر دور از انتظار نیست.

نام نماد GOLD CRUDE OIL DOW JONES S & P 500
میانگین قیمت ۱٫۱۵۹۰ ۵۱٫۴۰ ۱۹۹۰۰ ۲۲۹۴

 

 

 

 

جدول هفتگی خطوط حمایت و مقاومت :

جفت ارز R 3 R 2 R 1 Pivot Point S 1 S 2 S 3
NZDUSD ۰٫۷۴۹۴ ۰٫۷۴۰۰ ۰٫۷۳۳۴ ۰٫۷۲۴۰ ۰٫۷۱۷۴ ۰٫۷۰۸۰ ۰٫۷۰۱۴
AUDUSD ۰٫۷۶۹۴ ۰٫۷۶۵۰ ۰٫۷۵۹۴ ۰٫۷۵۵۴ ۰٫۷۵۰۰ ۰٫۷۴۵۶ ۰٫۷۴۰۴
EURUSD ۱٫۰۸۷۸ ۱٫۰۸۲۴ ۱٫۰۷۶۰ ۱٫۰۷۰۸ ۱٫۰۶۴۴ ۱٫۰۵۹۰ ۱٫۰۵۲۸
GBPUSD ۱٫۲۹۸۴ ۱٫۲۸۳۰ ۱٫۲۶۸۴ ۱٫۲۵۲۴ ۱٫۲۳۸۰ ۱٫۲۲۲۰ ۱٫۲۰۸۰
USDCHF ۱٫۰۰۹۰ ۱٫۰۰۶۰ ۱٫۰۰۲۰ ۰٫۹۹۹۰ ۰٫۹۹۵۰ ۰٫۹۹۲۰ ۰٫۹۸۸۰
USDJPY ۱۱۸٫۹۴ ۱۱۷٫۱۴ ۱۱۶٫۱۰ ۱۱۴٫۳۰ ۱۱۳٫۲۴ ۱۱۱٫۴۴ ۱۱۰٫۴۰
USDCAD ۱٫۳۵۸۴ ۱٫۳۴۶۰ ۱٫۳۳۰۴ ۱٫۳۱۷۴ ۱٫۳۰۱۴ ۱٫۲۸۹۰ ۱٫۲۷۳۴
EURGBP ۰٫۸۸۳۰ ۰٫۸۷۴۴ ۰٫۸۶۳۴ ۰٫۸۵۵۰ ۰٫۸۴۴۰ ۰٫۸۳۵۰ ۰٫۸۲۴۴
EURCHF ۱٫۰۸۱۴ ۱٫۰۷۸۰ ۱٫۰۷۳۰ ۱٫۰۷۰۰ ۱٫۰۶۵۰ ۱٫۰۶۲۰ ۱٫۰۵۷۰
GOLD ۱۲۵۳٫۴۴ ۱۲۳۶٫۷۴ ۱۲۱۳٫۹۴ ۱۱۹۷٫۲۰ ۱۱۷۴٫۴۰ ۱۱۵۷٫۶۴ ۱۱۳۴٫۸۴

 

کد خبر : ۴۵۳۴۰۰