خبرگزاری کار ایران

ارزش دلار در دستان ترامپ

نرخ بهره در سال پیشِ‌رو تغییر نخواهد کرد اما اگر فدرال رزو متوجه ناکارا بودن ساختار اقتصادی تیم ترامپ شود نرخ بهره به احتمال حداکثر ۲ بار تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، ترامپ آمد، مردی که مراسم تحلیف ریاست جمهوری‌اش را همانند شوهای تلویزیونی‌اش اجرا کرد این بار آرام و بی‌صدا انگار تمام دغدغه او کسب صندلی ریاست جمهوری بود و یا این‌که هوشمندانه نمی‌خواهد در لحظه مشت خود را باز کند و گزینه‌هایش در ذهنش است نه روی میز کارش. به هر حال بازار به دقت دستاورد صد روز اول ریاست جمهوری او را دنبال می‌کند. در صورتی که ترامپ و طرح‌های نامشخص اقتصادی و سیاسی‌اش منجر به افزایش سطح تورم شود نرخ بهره در سال پیشِ‌رو تغییر نخواهد کرد اما اگر فدرال رزو متوجه ناکارا بودن ساختار اقتصادی تیم ترامپ شود نرخ بهره به احتمال حداکثر ۲ بار تغییر خواهد کرد.

تحلیل هفته پیشِ‌رو …

دوشنبه ۴ بهمن ماه خبر اقتصادی یا آمار خاصی در این روز منتشر نمی‌شود.

سه شنبه ۵ بهمن ماه ساعت ۳ بامداد به‌وقت ایران آقای ماریو دراگی سخنرانی خواهد داشت در زمان سخنرانی وی بازار پرنوسان خواهد بود. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در این سمت خواهد ماند. هر چند رویکرد اقتصادی وی مطلوب سیاست‌گذاران اقتصادی آلمان نیست اما تا کنون به لطف افزایش ارزش دلار در سطح جهانی، ناحیه اروپا رویکرد اقتصادی مناسبی را طی کرده است از این‌رو انتظار می‌رود دراگی در این سخنرانی محافظه کارانه صحبت کند و بیشتر مطالب گذشته را تکرار نماید. یعنی ایجاد یک روند صعودی در یورو و سپس اصلاح و کاهش قیمت در این ارز.

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۹ میزان ذخایر نفتی ایالات متحده اعلام می‌شود در صورت افزایش میزان این ذخایر نفتی، بازار جهانی نفت با کاهش قیمت مواجه خواهد شد و در غیر این‌صورت بازار نفت وارد روند صعودی می‌شود.

پنج شنبه ۷ بهمن ساعت ۱:۱۵ بامداد ، شاخص قیمت مصرف کننده برای دلار نیوزلند منتشر می‌گردد از دیدگاه کارشناسی این شاخص رو به رشد هست و می‌توان از ابتدای هفته روند صعودی در جفت ارز NZDUSD را شاهد بود انتشار این آمار اقتصادی کمک زیادی به ادامه روند صعودی و یا ایجاد رویه نزولی این جفت ارز می‌کند.

جمعه ۸ بهمن آمار و شواهد اقتصادی نشان از اصلاح قیمت در دلار آمریکاست. در این روز دلار به احتمال نسبت به بیشتر ارزها و حتی انس دارای روند نزولی است.

جدول هفتگی خطوط حمایت و مقاومت:

جفت ارز R3 R2 R 1 Pivot  Point S 1 S 2 S 3
NZDUSD ۰٫۷۳۸۴ ۰٫۷۳۰۴ ۰٫۷۲۳۴ ۰٫۷۱۵۴ ۰٫۷۰۸۴ ۰٫۷۰۰۴ ۰٫۶۹۳۴
AUDUSD ۰٫۷۷۳۸ ۰٫۷۶۶۴ ۰٫۷۶۰۴ ۰۷۵۳۰ ۰٫۷۴۷۴ ۰٫۷۴۰۰ ۰٫۷۳۴۴
EURUSD ۱٫۰۸۸۴ ۱٫۰۸۰۴ ۱٫۰۷۵۰ ۱٫۰۶۶۴ ۱٫۰۶۱۰ ۱٫۰۵۲۴ ۱٫۰۴۷۰
GBPUSD ۱٫۲۹۵۴ ۱٫۲۶۸۴ ۱٫۲۵۲۴ ۱٫۲۲۵۴ ۱٫۲۰۹۴ ۱٫۱۸۲۶ ۱٫۱۶۶۴
USDCHF ۱٫۰۲۴۴ ۱٫۰۱۸۸ ۱٫۰۱۰۴ ۱٫۰۰۴۴ ۰٫۹۹۶۴ ۰٫۹۹۰۸ ۰٫۹۸۲۴
USDJPY ۱۱۹٫۰۰ ۱۱۷٫۳۰ ۱۱۵٫۹۰ ۱۱۴٫۲۴ ۱۱۲٫۸۴ ۱۱۱٫۱۴ ۱۰۹٫۷۴
USDCAD ۱٫۳۸۳۴ ۱٫۳۶۱۰ ۱٫۳۴۶۴ ۱٫۳۱۴۰ ۱٫۳۰۹۴ ۱٫۲۸۷۰ ۱٫۲۷۳۰
EURGBP ۰٫۹۰۴۰ ۰٫۸۹۴۴ ۰٫۸۷۹۴ ۰٫۸۷۰۰ ۰٫۸۵۵۴ ۰٫۸۴۶۰ ۰٫۸۳۱۴
EURCHF ۱٫۰۷۸۰ ۱٫۰۷۶۰ ۱٫۰۷۳۴ ۱٫۰۷۱۴ ۱٫۰۶۹۴ ۱٫۰۶۷۴ ۱٫۰۶۵۴

 

 

کد خبر : ۴۵۰۸۲۱