خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای منا در اسپانیا

مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای منا به همت رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا و با همکاری جمعیت اهل‌البیت (ع) این کشور در شهر «مادرید» برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم که در آن تعدادی از شیعیان ایرانی، عراقی و مسلمانان بومی و همچنین، رئیس جمعیت شیعیان مادرید و رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا حضور داشتند، با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد و پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، ابوصادق، معاون جمعیت شیعیان مادرید، به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنانش با اشاره به اهمیت حج و اینکه این فریضه دینی یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین عبادات مسلمانان است، گفت: حج، دارای جایگاه بسیار والایی در میان مسلمانان است که می‌توان گفت هیچ موضوع دیگری مانند آن در میان مسلمانان جایگاه ندارد، اما مسلمانان امروزه از عملکرد نادرست مسئولان حرمین شریفین بسیار ناراحت و دلگیر هستند.

معاون جمعیت شیعیان مادرید در ادامه با اشاره به حادثه تلخ و غمبار شهادت حجاج در منا در سال گذشته، افزود: جایگاه والای حج، نیازمند مدیریت توانایی است که حکومت سعودی با عملکرد بد خود به خصوص در سال گذشته نشان داد که لیاقت اداره حج و حرمین شریفین را ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از شروط اساسی در حج، اکرام ضیوف‌الرحمان و حجاج است، عملکرد حکومت سعودی را در این خصوص بسیار ناکارآمد و بر خلاف معیارهای اسلامی دانست و بیان کرد: بایستی مدیریت حج توسط همه مسلمانان انجام شود تا با چنین مصیبت‌هایی مواجه نشویم.

ابوصادق در پایان با گرامیداشت یاد شهدای منا، آنان را مهاجران الی‌الله و ضیوف‌الرحمان دانست که قطعاً شهادت آنها، موجبات سقوط آل‌سعود را فراهم خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۱۱۶۸۸