خبرگزاری کار ایران

تدبیر برای هم‌افزایی فرش و میراث

کد خبر : ۳۹۴۸۸۸

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس مرکز ملی فرش ایران به منظور ایجاد هم افزایی و همکاری های مشترک دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش  ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به وجود یا ایجاد موزه‌های پراکنده فرش در سطح کشور دراشکال مختلف دولتی یا خصوصی، از لزوم هماهنگی بین دو مجموعه برای ساماندهی و بهره‌برداری بهینه از این امکان به سود فرش دستباف سخن گفت.

حمید کارگر با اشاره به تملک ساختمان تاریخی شرکت سهامی فرش ایران در کرمان از سوی مرکز ملی فرش که پیشتر به ثبت ملی رسیده‌است، از عزم مرکز متبوعش در ایجاد پایگاه فرش منطقه جنوب شرق کشور در آن ساختمان خبر داد و همراهی معاونت میراث فرهنگی در احیا و مرمت ساختمان یادشده را خواستار‌شد.

وی با خبردادن از برنامه‌ریزی برای سفر گروهی از مجموعه‌داران و پژوهشگران فرش از خارج از کشور در سال آینده، همراهی معاونت میراث در تدارک این سفر و مهیا‌شدن امکان بازدید از مجموعه های فرش موجود در کاخ ها و موزه های کشور را خواستار‌شد.

محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی بنیز برای همراهی و همکاری در زمینه‌های فعالیت مشترک، اعلام آمادگی کرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی به‌طور مشخص از همکاری کامل دراحیا و بهره‌برداری از ساختمان تاریخی فرش درکرمان، توجه به موزه‌های فرش، تلاش در ملی‌شدن موزه فرش تهران و نیز همکاری در اجرای تور ویژه متخصصان فرش در اماکن تاریخی کشور خبرداد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز