خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خبر داد:

نصب 2000دستگاه فیلتر جذب دوده بر اتوبوس های شهری

کد خبر : ۳۹۴۳۴۸

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از خرید و نصب ۲۰۰۰ دستگاه فیلتر جذب دوده (DPF) بر اتوبوسهای شهری خبرداد.

به گزارش ایلنا  به نقل از  کاروکارگر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: نصب فیلترهایDPF از اولویت‌های زیست محیطی شرکت واحد اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه تمامی تست‌های لازم در حوزه آلاینده‌های زیست محیطی روی این فیلتر‌ها انجام شده است، ادامه داد: از آنجا که یکی از آلودگی‌های هوا ناشی از تردد ناوگان دیزلی در شهر تهران است، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به کار گیری فیلترهای DPF در جهت کاهش میزان آلودگی هوا الزامی بوده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده این فیلتر‌ها با اولویت اتوبوس‌های تک کابین فرسوده دیزلی با عمر بیش از ۸ سال که درناوگان فعال هستند؛ نصب شوند.

سنندجی بیان کرد: اتوبوس‌های دوکابین و سه کابین فعال در شهر تهران استانداردهای یورو۴ را دارند. بنابراین اولویتی در نصب این فیلتر‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده، مشخص شد ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین فعال در ناوگان نیاز به نصب فیل‌تر جذب دوده دارند، یادآور شد: مناقصه‌ای در این رابطه برگزار شد و شرکت خریدار فیلترهای (DPF) مشخص شد که بعد از تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی شهرداری تهران خرید فیلتر‌ها انجام شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه نصب فیلترهای جذب دوده از جمله برنامه‌های اولویت دار سازمان اتوبوسرانی در حوزه زیست شهری و کاهش آلایندگی هاست، تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا انتهای سال بر روی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فیلترهای جذب دوده نصب خواهد شد و مابقی نیز سال آینده مجهز به فیل‌تر خواهند شد.

وی با اشاره به اتوبوس‌های تک کابین زیر مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: طبق تدابیر شهردار تهران نصب این فیلتر‌ها روی اتوبوس‌های تک کابین برای بخش خصوصی رایگان خواهد بود و تمامی هزینه‌های مربوط به این بخش توسط سازمان اتوبوسرانی پرداخت خواهد شد.

به گفته پیمان سنندجی؛ نصب هر یک دستگاه فیل‌تر جذب دوده برای سازمان اتوبوسرانی شهر تهران ۴۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

به گزارش شهرنوشت؛ فلیترهای جذب دوده DPF در کاهش پی.‌ام حدود ۹۰ درصد، در کاهش اچ. سی ۸۵درصد و در کاهش سی. او نیز ۷۵ درصد تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز