خبرگزاری کار ایران

جوان معتاد روی پلیس و پدرش اسید پاشید

پسر معتاد وقتی فهمید پدرش همراه مأموران پلیس برای دستگیری او به مقابل خانه‌شان آمده‌اند به پشت‌بام رفت و پس از اسیدپاشی به روی مأموران و پدرش، پا به فرار گذاشت.

به گزارش همشهری، مدت‌ها بود که اعتیاد پسر جوان، آرامش را از اعضای خانواده‌اش سلب کرده بود. او مدام نسبت به خانواده‌اش پرخاشگری می‌کرد و حتی با پدر و برادرش درگیر می‌شد. این کشمکش به حدی بود که کار به کلانتری کشیده شد. پدر و برادر جوان که دیگر تحمل رفتار او را نداشتند برای اینکه مدتی از دست آزار و اذیت او در امان باشند تصمیم گرفتند از وی شکایت کنند.

جوان معتاد بارها آنها را تهدید کرده بود که اگر پای پلیس را به میان بکشند روی آنها اسید می‌پاشد. همین تهدیدها باعث شد پدر و برادر جوان معتاد برای مدتی پیگیر شکایت از او نباشند ولی چند روز قبل وقتی دوباره پرخاشگری‌های او شروع شد پدرش تصمیم گرفت از مأموران کلانتری کمک بگیرد.

اسیدپاشی روی پلیس

آن روز مرد میانسال همراه با 3مأمور پلیس جلوی خانه پسر معتادش در منطقه گل زرد نهاوند رفت. او می‌خواست هر طور که شده پسرش بازداشت شود تا بلکه اعتیادش را ترک کند و برای مدتی هم که شده خانواده به آرامش برسد. خودروی پلیس جلوی درِ خانه جوان معتاد متوقف شد. مأموران زنگ خانه را به صدا در آوردند اما وقتی جوان معتاد فهمید پدرش مأموران را برای دستگیری او آورده است نه‌تنها در را باز نکرد بلکه روی پشت بام رفت.

با اینکه مأموران به او اخطار کردند در را باز و خودش را تسلیم کند اما او گفت حاضر نیست به کلانتری برود؛ هر چند او قبلا پدرش را به اسیدپاشی تهدید کرده بود اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد او این تهدید را عملی کند. درحالی‌که مرد میانسال و مأموران جلوی در خانه جوان معتاد ایستاده و به‌دنبال راهی برای دستگیری وی بودند ناگهان او ظرفی را که پر از اسید بود روی سر پدرش و مأموران خالی کرد. در یک چشم به هم زدن ورق برگشت. مرد میانسال و مأموران که از شدت درد و سوزش به‌خودشان می‌پیچیدند خیلی زود به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند و ماجرای اسیدپاشی به فرماندهی انتظامی نهاوند گزارش شد.

در تعقیب جوان اسیدپاش

در جریان این حادثه هر 3مأمور پلیس و پدر جوان معتاد دچار سوختگی شدند ولی شرایط یکی از مأموران وخیم‌تر از بقیه بود. او از ناحیه سر و شانه به‌شدت دچار سوختگی شده بود و هر لحظه شرایطش‌ بدتر‌می‌شد. به این ترتیب 3مصدوم دیگر مرخص شدند اما این مأمور پلیس همچنان در بیمارستان بستری است و تلاش‌ها برای مداوای وی ادامه دارد.

از سوی دیگر زمانی که مأموران برای دستگیری جوان اسیدپاش به خانه‌اش رفتند او به مکان نامعلومی گریخته بود و هیچ‌کس از مخفیگاهش اطلاعی نداشت. سرهنگ محسن اقبالیان، فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند با اعلام این خبر گفت: جوان اسید‌پاش 28ساله و فاقد سابقه کیفری است و هم‌اکنون از سوی پلیس تحت تعقیب قرار دارد.

کد خبر : ۳۰۷۸۷۹