خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد موتلفه:

مطهری خلاف سیل شنا کرد و باید مراقب باشد!

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۱۹۶

خود افراد هم باید مراقب باشند که حرف‌هایشان تحریک‌کننده نباشد، به نظر من نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد.

«حمید رضا ترقی» عضو ارشد جمعیت موتلفه اسلامی درباره حمله به علی مطهری اظهار کرد: خود افراد هم باید مراقب باشند که حرف‌هایشان تحریک‌کننده نباشد، به نظر من نمی‌شود یک طرفه قضاوت کرد.
به گزارش گروه سایر رسانه های ایلنا به نقل از آنا مشروح گفتگوی وی به شرح زیر است:
 
جناب ترقی، این روزها برخی به بهانه ارزش‌ها و اتفاقا با تابلوی اصول‌گرایی، برنامه‌‌های فرهنگی و سیاسی مجوزدار را لغو می‌کنند و علاوه بر لغو، به آن‌ها هجوم می‌برند. در مورد اخیر، دیدیم که آقای علی مطهری، در شیراز مورد حمله واقع شد و مانع از سخنرانی وی شدند. موضع اصول‌گرایان در قبال این حرکات چیست؟
 
من اصل این تحلیل و انتساب این حرکت‌ها به جریان اصولگرایی را قبول ندارم.
 
اما آن‌ها با این تابلو فعالیت می‌کنند؟
ببینید، اصول‌گرایان و کسانی که مطابق نظر مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری این‌گونه رفتارها را محکوم و تقبیح کردند؛ آن‌ها هم تقیبح می‌کنند. بنابراین انتساب این رفتارها و فعالیت‌ها به جریان اصول‌گرایی کاملا غلط و بی‌‌دلیل است! و هر کسی هم که این کار را انجام داده است معلوم می‌شود که تابع نظر ولایت نیست.

 

پس چرا گروه‌های اصول‌گرا واکنش صریحی ندارند و مرزهای خود را با این جریان‌ها روشن نمی‌کنند؟
وقتی ما این انتساب را غلط می‌دانیم، چه تعیین مرزی لازم است؟ چه کسی گفته که این‌ها با این تابلو فعالیت می‌کنند؟ آیا خودشان بیانیه‌ای داشتند و خود را اصول‌گرا خوانده‌اند؟ قطعا ما چنین روشی را درست نمی‌دانیم؛ روش عقلانی این است که منتقدان در جلسه حضور پیدا کنند و اگر می‌توانند ایرادهای خود را به صورت منطقی مطرح و دیگران را هم اقناع کنند. به هرحال اصل کار قبلا هم توسط مقام معظم رهبری تقبیح شده است و الان هم کسی این روش را نمی‌پسندد. نفس کار از نظر ما غلط است و قابل تأیید نیست.
درست است که شما این شیوه را قبول ندارید و آن‌ها هم بیانیه‌ای با این عنوان نداشتند. شاید تابلوی رسمی نباشد ولی تاکنون هم به نام اصول‌گرایی تمام شده است. از طرفی در برخی برنامه‌ها افرادی که به جلسات حمله می‌کنند جوانانی هستند که در برنامه‌های اصول‌گرایان دیده می‌شوند. فکر نمی‌کنید اصول‌گرایان باید اعلام برائت کنند؟

 

البته خود افراد هم باید مراقب باشند که حرف‌هایشان تحریک‌کننده نباشد. به نظر من نمی‌شود یک‌طرفه قضاوت کرد. صحبت‌هایی که آقای مطهری پیش از این مطرح کردند یک مقدار خلاف مسیر آب و خلاف سیل شنا کردن است و خود این به طور طبیعی یکسری واکنش‌هایی را به وجود می‌آورد که این واکنش‌ها از کنترل خارج می‌شود. نمایندگان مجلس باید در طرح موضوعات و مسائل به گونه‌ای حساب‌شده عمل کنند که صحبت‌هایشان موجب تحریک نیروهای متعصب و تندرو نشود.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز