خبرگزاری کار ایران

انتخابات اتاق بازرگانی نزدیک است

نسیم اصلاحات در فضای انتخاباتی پارلمان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۲۶

اتاق تهران صحنه رویارویی تفکرات اقتصادی بخش خصوصی، ۱۸ اسفندماه شاهد رقابت گروه‌های مختلف خواهد بود. در این دور از انتخابات، به غیر از افرادی که مستقل ثبت نام کرده‌اند، افرادی که گرایش‌های اقتصادی آن‌ها به هم نزدیک است، با یکدیگر گروه تشکیل داده‌اند.

پارلمان بخش خصوصی کشور همواره تاثیر گذاری خاصی بر روی سیاستهای کلان اقتصادی کشور داشته است و حضور در راس این پارلمان برای گروه ها و افراد سیاسی به قدری مهم است که از تمام رانت های سیاسی و اجرایی خود استفاده می کنند به طوریکه بعد از آنکه علینقی خاموشی بالاخره بعد از چند سال آنهم در سایه نظارت دولت خاتمی طی یک انتخابات سالم از سوی بهزادیان کنار گذاشته شد اصول گرایان که امروز در قبال فسادهای اقتصادی دولت مورد حمایت خود(نهم و دهم) روزه سکوت اختیار کرده اند تاب تحمل را از دست دادند و با استفاده از دوستان دولتی خود(دولت نهم) علاوه بر کنار گذاشتن بهزادیان کارت بازرگانی وی را نیز باطل کردند.

به گزارش گروه سایر رسانه های ایلنا به نقل از ندای ایرانیان اتاق تهران صحنه رویارویی تفکرات اقتصادی بخش خصوصی، ۱۸ اسفندماه شاهد رقابت گروه‌های مختلف خواهد بود. در این دور از انتخابات، به غیر از افرادی که مستقل ثبت نام کرده‌اند، افرادی که گرایش‌های اقتصادی آن‌ها به هم نزدیک است، با یکدیگر گروه تشکیل داده‌اند.

با توجه به اینکه در حال حاضر مشکل اول مملکت، اقتصاد است و مسبب به وجود آمدن این مشکل، بی‌کفایتی دولت نهم و دهم بوده، ضرورت داشتن نگاه سیاسی برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی امری لازم است.

در حال حاضر مردم ایران طعم تلخ تفکرات اقتصادی نادرست را چشیده‌اند. رشد اقتصادی منفی، کاهش ارزش پول ملی و دیگر مکافات همه ارثیه شوم تفکرات اقتصادی دولت نهم و دهم که مورد حمایت اصول گرایان و طیف سنتی بازار و موتلفه بود.

همین اتفاقات و محدود بودن انتخاب مردم، سبب شد که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید روی کار بیاید؛ هرچند برنامه‌های اقتصادی این دولت هم دلخواه مردم و خصوصا فعالان بخش خصوصی نبود و هنوز مردم دوران خوش اصلاح‌طلبان را آرزو می‌کردند که با نفت ۷ دلاری، باز هم کشور دچار مشکلات امروز نبود.

درست در‌‌ همان دوران بود که بعد از پوست انداختن دولت و آمدن اصلاح طلبان، فعالان اقتصادی همین خانه تکانی را در اتاق انجام دادند و مهندس بهزادیان توانست به ریاست بیست و چند ساله خاموشی پایان دهد و روح جوانی و تازگی به اتاق بدمد؛ هر چند که دولت بعد نتوانست این راحیه را تحمل کند و پس از کش و قوس‌های فراوان به ریاست بهزادیان پایان داد و حتی کارت بازرگانی وی را باطل کرد.

اکنون که دوران اقتدارگرایی و بد اخلاقی‌ها به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد دولت فعلی طرفدار برگزاری انتخابات آزاد هستند گروه خواستاران تحول با محوریت بهزادیان(معاون سابق وزارت کشور اصلاحات) و مهر علیزاده(معاون سابق دولت خاتمی) دوباره پا در عرصه گذاشته‌اند و با نقد برنامه‌های قبلی و ارائه برنامه‌های جدید برای پارلمان بخش خصوصی سعی به دادن طراوت دوباره به اتاق دارند.

اصلاح‌طلبان این بار سعی دارند با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این انتخابات شرکت کنند. حضور افرادی همانند مهرعلیزاده، بهزادیان، حمیدرضا عارف و دیگر فعالان اصلاح طلب در گروه خواستاران تحول، نشان از نگاه ویژه اصلاح طلبان به این انتخابات دارد.

این گروه در صورت پیروزی در انتخابات، با استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده اتاق در مدیریت قبلی می‌تواند گام بلندی برای کمک به اقتصاد کشور و خصوصا فعالان اقتصادی و صنعتی بردارد.

بسیم لاله

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز