خبرگزاری کار ایران

هشت سوال استاندار یزد: چرا تدفین شهدا را سیاسی کردید؟

کد خبر : ۲۳۸۳۴۵

استاندار یزد در جمع تعدادی از مسئولان استان روند تدفین شهدا را بازگو و چند خبر مهم و سوال جدی را از برخی افراد و مسئولان مطرح کرده است.

استاندار یزد در جمع تعدادی از مسئولان استان روند تدفین شهدا را بازگو و چند خبر مهم و سوال جدی را از برخی افراد و مسئولان مطرح کرده است.

به گزارش امید به نقل از یزدی نیوز، این پرسش‌ها در پی می‌آید:

یکم: از جمله این سوالات این است که چرا مراسم استقبال از این شهدا اطلاع رسانی نشد و دلیل این امر چه بود؟ و چرا این امر بدون هماهنگی با مسئولین استان صورت گرفت در صورتیکه در هیچ جا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟

دوم: همچنین مردم می‌پرسند که چرا برخی موضوع تدفین شهدا را به مسائل سیاسی گره زدند؟

سوم: مردم می‌پرسند که چرا برخی در جریان تدفین شهدای گمنام، به قوانین و مقررات پایبند نبودند و بر خلاف مبانی نظام که‌‌ همان مسیر رعایت قانون و ضوابط است عمل نمودند و دلیلی وجود ندارد که قوانین کشور، آنهم از طریق واحدهایی که رسمی و مسئولند نادیده گرفته شود.

چهارم: مردم سوال می‌کنند که علیرغم نظرات مخالفی که در خصوص تدفین شهدای گمنام در محل جلوی میدان امیر چخماق وجود داشت، چرا برخی بر این امر اصرار داشتند که این موضوع حتما باید در این محل اتفاق بیفتد؟ «

پنجم: میرمحمدی پرسش دیگر مردم در این خصوص را» عمل خلاف تعهد انجام شده از سوی برخی از کسانیکه متعهد به رعایت نظرات شورای تامین استان شده بودند «، عنوان کرد و خاطر نشان نمود: باید پرسید که وقتی در جلسه‌ای با حضور مسئولین استان به تفاهم می‌رسند و اتفاق نظر حاصل می‌شود و محل تدفین این شهدا معین و اعلام می‌گردد، چرا بر خلاف تعهد عمل می‌نمایند؟ و چرا مبحثمهم اخلاقی وفای به عهد را رعایت نمی‌کنند؟ و چه توجیهی در این خصوص وجود دارد؟

ششم: استاندار یزد آنگاه به خاکسپاری دو تن از شهدا به صورت مخفیانه و پنهانی که دور ازشان و منزلت شهدا بود اشاره و اظهار داشت: سوال دیگری که مردم در این خصوص از عاملین این رویداد تلخ دارند این است که چرا دو تن از شهدای گمنام مخفیانه و پنهانی به خاک سپرده شدند و چرا چنین بی‌حرمتی آشکاری به این شهدا شد و مگر این عزیزان نیز نبایستی در مراسمی باشکوه و با حضور مردم تشییع و خاکسپاری می‌شدند؟

هفتم: وی در ادامه به دستور سر لشکر فیروزآبادی به مسئولین کمیته جستجوی مفقودین در روز دوشنبه اول دیماه مبنی برتدفین این شهدا در محلی خارج از حسینیه امیر چخماق اشاره کرد و خاطر نشان نمود: مردم می‌پرسند که چرا این افراد حتی به دستور مقام مافوق خود نیز توجه نکرده‌اند و با دفن مخفیانه این دوشهید عزیز گمنام خواستند تا ایشان را با یک عمل انجام شده مواجه سازند و آیا جنین رفتاری با اخلاق و سیره نبوی و ائمه اطهار(س) همخوانی دارد؟

هشتم: کسانیکه مرتکب این رفتار‌ها شدند و حرمت شهدا را حفظ نکردند و مردم را از تشییع دو تن از این شهدا محروم نمودند و ضوابط و مقررات را نادیده انگاشتند، چه پاسخی در قبال سوالات مردم در این خصوص دارند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز