خبرگزاری کار ایران

رسول منتجب‌نیا:

عبور از روحانی برنامه تندروها و شیطنت برخی جریان هاست

کد خبر : ۲۳۰۳۸۲

درمیان اصلاح طلبان هیچ کس بحثعبور از روحانی را مطرح نمی‌کند. اما معتقدم اختلاف انداختن میان احزاب و دولت برنامه ریزی شده است…

طرح‌های زیادی علیه حزب ندای ایرانیان از تابستان امسال کلید می‌خورد، از‌‌ همان آغاز تلاش می‌کنند تا ندای ایرانیان را تلاشی برای انشقاق در جبهه اصلاحات نشان دهند، لکن این طرح شکست می‌خورد چون مخالفان ندای ایرانیان از اساس مسئله را اشتباه فهمیده بودند. بی‌گمان ندای ایرانیان زائیده شده از بطن گفتمان اصلاحات است نه شاخه‌ای جدا از درخت تناور اصلاحات. چون مسئله را از اول اشتباه فهمیدند؛ تمام طرح‌هایشان در اتاق‌های فکر یک به یک نقش بر آب شد. گفتمانی برای عبور از بزرگان. گفتمانی برای به حاشیه راندن نسل اول اصلاحات طرح‌های بود که با ایستادگی اعضای ندای ایرانیان، زیرکی بزرگان اصلاحات و همراهی تئوریسین‌های اصلاحات ناکام ماند. اما مخالفان حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان بی‌کار ننشستند به جای نقد منصفانه و همراهی مشفقانه پروژه‌ای دیگر را کلید زدند. مصاحبه سازی و خبر سازی به کمک عوامل نفوذی و معلوم الحال درمطبوعات و رسانه‌های اصلاح طلب، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تندرو و معاند. پروژه جدید این است: خبر سازی در مورد، مواضع، عملکرد و اعضای حزب ندای ایرانیان پروژه‌ای که برنامه ریزی آن چند ماه است آغاز شده است. اکنون با اعطای مجوز به حزب، پروژه تخریب شخصیت اعضا از سوی برخی از رسانه‌های خاص کلید می‌خورد. پروژه‌ای که با جعل تی‌تر یک مصاحبه آغاز شده است و معلوم نیست این پروژه در نهایت می‌خواهد چه اهدافی را دنبال کند. اختلاف میان اصلاح طلبان، اختلاف میان اصلاح طلبان و روحانی یا تخریب شخصیت اعضای ندای ایرانیان. حجت السلام رسول منتجب نیا عضو ارشد اعتماد ملی می‌گوید: «قطعا خبر حضور یکی از اعضای حزب ندای ایرانیان، درانتخابات ۹۶ محصول طراحی رسانه‌ای تندرو‌ها و عوامل نفوذی آن‌ها در میان اصلاح طلبان است ظاهرا با انتشار این خبر می‌خواهند برروابط اصلاح طلبان ودولت تاثیر بگذارند» مشروح مصاحبه عضو ارشد حزب اعتماد ملی رسول منتجب نیا با سایت خبری و تحلیلی ندای ایرانیان در ذیل آمده است:

پخش خبری مجعول و دست کاری شده درمورد اظهار نظر دکتر صادق خرازی از اعضای موسس ندای ایرانیان، در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ این بار، موج جدیدی از اظهار نظر‌ها را به راه انداخت. نظر شما در مورد این خبرسازی چیست؟

بدنه اصلاح طلبان مهم‌ترین حامیان دولت روحانی هستند. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که اصلاح طلبان و فردی از میان آنان به دنبال رقابت با روحانی است، درشرایط فعلی روحانی بهترین گزینه اصلاح طلبان، برای ریاست جمهوری روحانی محسوب می‌شود. شخص رئیس جمهور هم می‌داند، تمام این تلاش‌ها برای اختلاف انداختن میان دولت و اصلاح طلبان است. روحانی و دولت‌اش محصول اجماع و خرد جمعی اصلاح طلبان هستند کدام انسان خردمندی باور می‌کند، که اصلاح طلبان و کسی از میان آنان بخواهد با دولت یازدهم رقابت کند، قطعاخبرحضوریکی ازاعضای حزب ندای ایرانیان، درانتخابات ۹۶ محصول طراحی رسانه‌ای تندرو‌ها و عوامل نفوذی آن‌ها در میان اصلاح طلبان است ظاهرا با انتشار این خبر می‌خواهند برروابط اصلاح طلبان ودولت تاثیر بگذارند. همگان به خوبی می‌دانند اصلاح طلبان رهبری مشخص و واحد دارند و تصمیم برای حضور آنان برای انتخابات ۹۶ با هماهنگی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و رهبران آن خواهد بود. اصلاح طلبان برای هر کاندیدای اجماع کنند قطعا پیروز انتخابات خواهند شد. همانگونه که اصلاح طلبان در انتخابات خرداد ۹۲ روحانی را بهترین گزینه یافتند و اکنون هم از دولت یازدهم حمایت می‌کنند.

اختلاف انداختن میان احزاب جدید و دولت با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟

روحانی محصول انتخاب اصلاح طلبان است، شعار‌هایش اصلاح طلبانه و رویکرد اصلاحی دارد. متاسفانه برخی ازافراد آگاهانه و ناآگاهانه درصدداختلاف انداختن میان دولت روحانی و اصلاح طلبان هستند. اگر اصلاح طلبان انتقاد و اشکالی به دولت یازدهم وارد می‌کنند در جهت پیشرفت و تقویت این دولت است. انتقاد اصلاح طلبان دوستانه و درکمال دلسوزی است. عملکرد دولت در سیاست خارجی، سیاست داخلی و مسائل اقتصادی موفقیت آمیز بوده است بنابراین مجموعه اصلاح طلبان و هر کسی در ذیل جریان اصلاحات قرار می‌گیرد از دولت حمایت کند. عبور از روحانی، برنامه نیروهای تندرو و شیطنت برخی از جریان‌ها است. درمیان اصلاح طلبان هیچ کس بحثعبور از روحانی را مطرح نمی‌کند. هر چند معتقدم اختلاف انداختن میان احزاب و دولت برنامه ریزی شده است.

به طور مشخص از سوی چه کسانی این امر هدایت می‌شود؟

رقابت درعرصه سیاسی امری طبیعی است اما بی‌اخلاقی ویژگی تندرو‌ها است. برنامه ریزی برای اختلاف افکندن میان ندای ایرانیان یا هر اصلاح طلبی با دولت، از سوی برخی جریان‌ها تندرو سازماندهی می شود. از سوی دیگر تلاش می‌کنند میان اصلاح طلبان اختلاف ایجاد کنند و به هر نحوی این برنامه را دنبال می‌کنند. اکنون این برنامه ریزی به سمت ایجاد اختلاف میان احزاب و دولت جهت گیری شده است. البته دوستان ما در جبهه اصلاحات هوشیاری خود را حفظ می‌کنند و این نقشه هم مانند ایجاد اختلاف میان اصلاح طلبان که با حمله به ندای ایرانیان شروع شده بود به شکست می‌انجامد. متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی فکر می‌کنند با این کار می‌توانند برنده میدان سیاست باشند و رقیب را از میدان به در کنند.

در عین حال، چرا برخی از افراد منتسب به اصلاح طلبان فریب این بازی‌ها را می‌خورند؟

رهبران اصلاحات بازی رسانه‌ای برخی از جریان‌های تندرو را به خوبی می‌دانند. هیچ‌گاه بزرگانی چون خاتمی، هاشمی و دیگر فعالین شناخته شده، فریب خبرسازی‌ها و شایعه پراکنی‌ها نمی خورند. به هر حال متاسفانه کسانی هم هستند که به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرند، اصلاح طلبان می‌دانند که ندای ایرانیان برای انشقاق ویا هر چیز دیگری نیامده است. هر حزبی که در چارچوب اصلاح طلبی خود راتعریف کند قطعا باعثانشقاق نخواهد شد. معتقدم اصلاح طلبان می‌توانند اختلاف سلیقه میان خودشان را حل کنند، در شرایط کنونی فضای خوبی حاکم بر جریان اصلاحات است. معتقدم کسانی که در این مدت به دنبال تفرقه در میان اصلاح طلبان بودند وحتی احزاب جدید را به عنوان عامل تفرقه معرفی کردند. به دنبال ضربه زدن به کل اصلاحات بودند. اصلاح طلبان واقعی می‌دانند که اصلاحات امروز پویا و زنده نبوده است. امروز فعالین اصلاح طلب علی رغم سلایق گوناگون؛ هیچ اختلافی با هم ندارند. چرا که مبانی فکری اصلاح طلبان کاملا مشخص و ازسوی همه پذیرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز