خبرگزاری کار ایران

پاسخ علم الهدی به نامه مطهری:

شما بچه مدرسه‌ای بودید که ما خدمت آیت‌الله مطهری بودیم

کد خبر : ۲۲۹۱۲۵

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۹ دی روزی است که ثابت کرد این مردم از رهبری خود قابل انفکاک نیستند و جریان ولایت و رهبری جریانی است که آمیخته با اعتقادات ملی این مردم در پیروی از انقلاب شده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند باید همواره احساس مسئولیت خود را گسترش و قوت دهند. بی‌بصیرت بودن به طور قطع در این راه خطرناک است اگر کسی احساس مسئولیت کند ولی بصیرت نداشته باشد، راه را اشتباه رفته می‌رود.

وی افزود: به شرطی کسی احساس مسئولیت کند و در کنار آن بصیرت داشته باشد، کسی که بصیرت دارد، مسئولیت را یک حرکت دنباله‌دار و پیرو رهبری خود قرار می‌دهد؛ به طور قطع باید قدم خود را پشت سر رهبری خود بگذارد.

امام جمعه مشهد مقدس در رابطه با نامه علی مطهری اظهار کرد: مجلس و اعضای خبرگان ناظر بر عملکرد رهبری نیستند بلکه ناظر بر حفظ شرایط ولایت در رهبری است. این نظارت غیر از نظارت عملکردی است؛ رهبر معظم انقلاب خود یک ولی است، اصل ۱۸۸ قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند. نظارت بر رهبری نظارت بر شرایط است نه علمکرد.

آیت الله علم الهدی در رابطه با خاطره‌ای که درباره امام خمینی(ره) در شب ۲۲ بهمن نقل کرده‌اند و آقای مطهری آن را رد کرده است، خاطر نشان کرد: دیوار حاشا بلند است وقتی کسی بخواهد موضوعی را انکار کند این کار آسان است، جنابعالی سنتان چقد بوده ‌است؛ آن زمان شما بچه مدرسه‌ای بودید ولی آن زمان ما خدمت آیت‌الله مطهری بودیم.

وی تصریح کرد: ما بارها تکرار کرده‌ایم که مسئله فتنه این است که اگر همه مسائل مرتبط با فتنه نیز کنار گذاشته شوند، باز هم تنها یک راهپیمایی ۲۲ خرداد چندین کشته بر جای گذاشته است. این راهپیمایی مجوز قانونی نداشته و سبب این کشتار کسی بوده که این راهپیمایی را راه انداخته و یا مباشر قتل را نیز اگر معرفی شود او خود قاتل است. به دلیل وجود همین یک موضوع می‌توان وی را محاکمه کرد.

وی در رابطه با نزدیکی حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی روزی است که ثابت کرد این مردم از رهبری خود قابل انفکاک نیستند و جریان ولایت و رهبری جریانی است که آمیخته با اعتقادات ملی این مردم در پیروی از انقلاب شده است، امروز بصیرت سیاسی مردم روز به روز بیشتر می‌شود و به طور قطع این بصیرت کمتر از سال ۸۸ نیست، مردم در این مسئله در حال رشد هستند.

منبع: راشد نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز