خبرگزاری کار ایران

حرکت خوب یک موتورسوار، به‌جای اسیدپاشی

کد خبر : ۲۱۸۴۵۳

موتورسواری که گل می‌داد و اسید روی چهره دختران نمی‌ریخت، دیروز برخی از خیابان‌های شهر را پر از محبت کرد.

در بحبوحه اخبار مربوط به اسیدپاشی اصفهان، یک روزنامه نوشت: موتورسواری که گل می‌داد و اسید روی چهره دختران نمی‌ریخت، دیروز برخی از خیابان‌های شهر را پر از محبت کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه شهروند افزود: او ترک یک موتور نشسته بود و درحالی‌که کلاه کاسکت بر سر داشت، با دست‌هایی پر از گل‌های رز، سفید و صورتی در حال حرکت در خیابان بود. خودرویی تعقیبشان می‌کرد تا تصاویر این حرکت نمادین را به ثبت برساند. با دیدن رهگذران یکی از موتورسواران پیاده می‌شد و با دادن یک شاخه گل شهروندان را به آرامش و صلح دعوت می‌کرد.

یک کلیپ ۱۵۰ ثانیه‌ای دیروز در فضای مجازی منتشر شد که کاربران اینترنتی را در جای خود میخکوب کرد. بازیگرانش دو مرد موتورسوار بودند بدون اسید، بدون بطری آب؛ ناشناس با کلاه کاسکت و البته دسته‌های گل. مرد ترک‌نشین با دیدن رهگذران به آنها گل می‌دهد تا شاید در روزهایی که مردم با احتیاط از کنار یکدیگر عبور می‌کنند به جای خشم و نفرت مهربانی و لبخند را به چهر‌های هراسانشان بریزد.

در روزهایی که کابوس اسیدپاشی و صدای حرکت موتور سیکلت‌ها در خیابان، تداعی‌گر مرد شب‌رویی‌ست که ظرف اسید را به سمت قربانیانش نشانه می‌رود، حرکت نمایشی دو پسر موتورسیکلت‌سوار که در خیابان به زنان و مردان گل می‌دهند، نقطه عطفی است تا در این روزها دیدگاهمان را به همه اقشار جامعه بسط ندهیم.

مهم‌ترین حاشیه خوب این حرکت نمادین، ایجاد یک حس عمیق است که مردان ناشناس با تقدیم شاخه‌ای گل، زنان و مردان را به آرامش، صلح و خوشبینی دعوت می‌کنند. احساسی که این روزها جای خالی‌اش به شدت در روابط اجتماعی حس می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز