خبرگزاری کار ایران

پشت پرده دانشگاه ایرانیان

احمدی‌نژاد چگونه شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای دانشگاه ایرانیان دور زد؟

کد خبر : ۲۰۴۶۱۱

داستان تاسیس دانشگاه ایرانیان به قصه های هزار و یکشب شبیه شده است. برخی موارد مربوط به این دانشگاه آن قدر عجیب است که باور آن را سخت می نماید اما باید باور کرد که داستان تاسیس این دانشگاه و موارد مربوط به آن به همین عجیبی است. احتمالا در روزهای آتی باز هم از دانشگاه مردی که طرفدارانش روزی او را معجزه هزاره سوم می خواندند، خواهیم شنید.

محمود احمدی نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست وی تشکیل شد با القا اینکه دانشگاه ایرانیان مجوزهای لازم را اخذ کرده از اعضا خواسته تا تنها برای “ایجاد شعب” موافقت خود را اعلام کنند اما بعد از گذشت مدتی اعضای شورای عالی متوجه می شوند عنوان “ایجاد شعب” به ” تاسیس دانشگاه” توسط احمدی نژاد تغییر نام پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پیام نو، داستان تاسیس دانشگاه ایرانیان به قصه های هزار و یکشب شبیه شده است. برخی موراد مربوط به این دانشگاه آن قدر عجیب است که باور آن را سخت می نماید اما باید باور کرد که داستان تاسیس این دانشگاه وموارد مربوط به آن به همین عجیبی است.

خبرنگار پیام نو اطلاع یافت که محمود احمدی نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست وی تشکیل شد در حالی که حداد عادل عضو این شورا برای تقدیر از احمدی‌نژاد لوحی را به او اهدا می کرد به دیگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با دانشگاهش مطالبی گفت. اینکه برای “ایجاد شعب” دانشگاه ایرانیان نیاز به موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اکثریت اعضا بر اساس این فرضیه که این دانشگاه پیشتر مجوزهای لازم را اخذ کرده، تنها برای “ایجاد شعب” موافقت خود را اعلام کردند اما بعد از گذشت مدتی، زمانیکه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت جلسات را امضا می کردند متوجه شدند عنوان “ایجاد شعب” به ” تاسیس دانشگاه” توسط احمدی نژاد تغییر نام پیدا کرد این در حالی است که دانشگاه ایرانیان حتی مجوزهای لازم از سوی شورای گسترش وزارت علوم را اخذ نکرده بود. به عبارت دیگر احمدی‌نژاد برای گرفتن مجوز دانشگاه خود اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را دور زد تا بتواند با دور زدن قانون که رسم دیرینه وی در ۸ سال زمامداری اش بود دانشگاه ایرانیان را تاسیس کند.

دانشگاه ایرانیان از دیروز تا امروز

همان زمان که محمود احمدی‌نژاد روزهای آخر حضورش در ساختار قدرت ایران بود زمزمه تاسیس دانشگاهی با محوریت وی شنیده شد. دانشگاهی که به تعبیر برخی سیاسیون برای اهداف سیاسی رئیس جمهور سابق و یارانش بود.

بعد از فراغت احمدی‌نژاد از ریاست جمهوری زمزمه ها برای تاسیس دانشگاه او به واقعیت پیوست و حتی نام دانشگاه توسط برخی چهره های نزدیک به احمدی نژاد از جمله غلامحسین الهام رسانه‌ای شد. علی رغم مخالفت مسئولان وزارت علوم با فعالیت این دانشگاه طی چند ماه گذشته اخباری مبنی بر پذیرش دانشجو توسط این دانشگاه در برخی سایتهای خبری منتشر شد. به عنوان نمونه غلامحسین الهام در تیرماه سال جاری در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه هفتم تیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که دانشگاه ایرانیان چه زمانی فعالیت خود را آغاز می کند، گفته بود: «این دانشگاه شروع به کار کرده است و برای اطلاع درباره پذیرش دانشجو و فعالیت آن باید به سایت دانشگاه مراجعه شود.»

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که وزارت علوم فعالیت این دانشگاه را غیرقانونی می داند، نیز گفته بود: «همه هر حرفی می زنند؛ آیا من باید برای غیرقانونی نبودن آن دلیل بیاورم و دفاع کنم یا این که آنهایی که اتهام می زنند باید دلیل خود را بیان کنند.»

عبدالرضا داوری دیگر چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد نیز هفته گذشته در گفت وگویی که سایت دولت بهار از رسانه های نزدیک به وی آن را باز نشر کرده بود ضمن حمله به وزارت علوم گفت: «سرکردگان وزارت علوم در مورد غیر قانونی بودن دانشگاه ایرانیان دروغ می گویند. آنها یک برگه سند مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان ندارند اما دانشگاه ایرانیان ده ها برگ مستند دارد که نشان می دهد قانونی تاسیس شده است. سرکردگان وزارت علوم شانتاژ می کنند تا اگر در آینده نزدیک دانشگاه ایرانیان برای جذب دانشجو اقدام کرد این دانشگاه را در ذهن مردم لجن مال کرده باشند. سرکردگان وزارت علوم یک پروژه حساب شده عملیات روانی را علیه دانشگاه ایرانیان جلو می برند. وزارت علوم در دشمنی آشکار می خواهد کاری کند تا کسی رغبت نکند در دانشگاه ایرانیان ثبت نام کند. سرکردگان وزارت علوم می خواهند ریشه های مردمی دانشگاه ایرانیان را بزنند ولی خواهند دید که این اتفاق نخواهد افتاد.»

او هم به مانند الهام از فعالیت رسمی دانشگاه ایرانیان در آینده نزدیک خبر داد و حتی گفت «هفته گذشته آقای مهندس ثمره هاشمی اعلام کردند که ثبت نام متقاضیان به زودی انجام خواهد شد و شما هم خواهید دید که فعالیت این دانشگاه شروع می شود و دانشجو می پذیرد.»

از سوی دیگر روز گذشته نیز حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به خبرنگاران گفت که «مجوزهای لازم دانشگاه ایرانیان متاسفانه اخذ نشده است و در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شد که مقدمات آن کاملا طی نشده است».

البته به نظر نمی رسد ماجرای دانشگاه ایرانیان به همین جا ختم شود. احتمالا در روزهای آتی باز هم از دانشگاه مردی که طرفدارانش روزی او را معجزه هزاره سوم می خواندند، خواهیم شنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز