خبرگزاری کار ایران

آیا وزیر عذرخواهی می‌کند؟

کد خبر : ۱۹۹۰۳۱

پیش از این پیام محبی نائب رئیس انجمن دامپزشکان ایران گفته بود که هیچ نظارتی بر محصولات لبنی فله ای وجود ندارد و وجود موادی نظیر آنتی بیوتیک ها - که حاوی میکروب های مقاوم شده در شیر هستند و همچنین باقیمانده فلزات سنگین بسیار خطرناک تر از وجود پالم در شیر است.

پیگیری ها نشان می دهد که استفاده از روغن پالم در سایر صنایع مواد غذایی نظیر ماست های پرچرب، بستنی، روغن های نباتی در ایران در مقایسه با شیر پرچرب بیشتر است و تا کنون نیز کارخانه های معتبر با مجوز وزارت بهداشت از این روغن استفاده می کرده اند.

خبرنگار پیام نو از برخی منابع موثق اطلاع کسب کرد موضوع استفاده برخی کارخانه ها از روغن پالم در شیر پرچرب چندان دقیق نیست به این معنا که استفاده از روغن پالم در شیر پرچرب صرفه اقتصادی ندارد و در عین حال از پالم در سایر تولیدات صنایع لبنی نظیر ماست پرچرب و بستی و همچنین روغن های نباتی بیشتر استفاده می شود.

عقب نشینی وزارت بهداشت از معرفی کردن کارخانه هایی که ازپالم در شیر پرچرب استفاده می کنند هم در مسیر تصحیح این خطاست که البته خود وزارت بهداشت مرتکب آن شده است.

پیگیری ها نشان می دهد برداشتن چربی شیری که از دامدار گرفته می شود و در عوض اومولیسیون و جایگزین کردن پالم مراحل خاص و هزینه بری دارد و حداقل برای کارخانه ها به هیچ وجه صرفه نمی کند که برای چرب کردن شیر از پالم استفاده کنند.

وجود پالم در لبنیات پرچرب به غیر از شیر نظیر ماست های پرچرب، بستنی، روغن های نباتی و… بسیار جدی تر نسبت به شیر است و اتفاقا استفاده از روغن پالم در این صنایع هم تاکنون با مجوز وزارت بهداشت انجام شده است.

پیش از این پیام محبی نائب رئیس انجمن دامپزشکان ایران به پیام نو گفته بود که هیچ نظارتی بر محصولات لبنی فله ای وجود ندارد و وجود موادی نظیر آنتی بیوتیک ها - که حاوی میکروب های مقاوم شده در شیر هستند و همچنین باقیمانده فلزات سنگین بسیار خطرناک تر از وجود پالم در شیر است.

به هرحال به نظر می رسد با نوع اطلاع رسانی وزارت بهداشت و شخص وزیر درباره وجود روغن پالم در مواد لبنی خسارت های گوناگونی متوجه جامعه و برخی کارخانه ها شد. باید منظر ماند و دید دکتر قاضی زاده زیر بهداشت به این اشتباه اعتراف می کند یا منتظر می ماند تا این موضوع زیرغبار حوادثگوناگون و دل مشغولی رسانه ها به موضوع های دیگر به دست فراموشی سپرده شود. تاکنون که جناب وزیر راه دوم را برگزیده است!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز