خبرگزاری کار ایران

درایتی:

برخی خود را دربان بهشت و جهنم می‌دانند

کد خبر : ۱۷۳۲۹۲

به زور نمی‌شود مردم را بهشتی و جهنمی کرد / وقتی خدا به پیغمبرش هم چنین مسئولیتی نداده، چرا باید بعضی از اشخاص و روحانیون فکر کنند که وظیفه‌ ویژه‌ای به گردن آنهاست و باید مردم را با اجبار به بهشت ببرند.

ایلنا: حجت‌الاسلام والمسلمین " مصطفی درایتی " مشاور دولت اصلاحات در امور روحانیت گفت: حرف دکتر روحانی که " نمی‌شود مردم را به زور شلاق به بهشت برد " کاملا صحیح است. انتخاب بهشت جهنم کاملا اختیاری است و به زور نمی‌شود مردم را بهشتی و جهنمی کرد این حرف دلایل روایی و قرانی زیادی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت روزنو، حجت الاسلام و المسلمین درایتی مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات، اظهار داشت: طبق نظر فقها عمل خلافی که با اکراه انجام شود جرم هم نیست.

وی گفت: بعضی‌ها خود را دربان بهشت و جهنم می‌دانند و می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند. اینها دارند به خطا می‌روند مردم باید خودشان راهشان را انتخاب کنند و مسئول اعمال خود باشند و اجبار به کل اشتباه است.

مشاور دولت اصلاحات گفت: خدا به پیغمبرش هم گفته قلب مردم در اختیار من است. تو آموزه‌های من را به آنها انتقال بده و آنها را در پذیرش آزاد بگذار. تو در مقابل پذیرش آنها مسئول نیستی.

وی در ادامه گفت: وقتی خدا به پیغمبرش هم چنین مسئولیتی نداده، چرا باید بعضی از اشخاص و روحانیون فکر کنند که وظیفه‌ ویژه‌ای به گردن آنهاست و باید مردم را با اجبار به بهشت ببرند.

درایتی در ادامه اذعان کرد: آقایان باید اسلام را خوب بفهمند و آن را به مردم معرفی کنند؛ لازم نیست کسی را مجبور به قبول آن بکنند و بهتر است سیره نبوی را در پیش بگیرند.

درایتی در مورد هجمه‌های اخیر در این زمینه به دولت و شخص دکتر روحانی گفت: این کارها از گذشته بوده است و بعضی در برخورد با مسائل بی‌منطق برخورد می‌کنند و گویا این کار برایشان به شکل قاعده درآمده است. آقای روحانی در قبال اینها باید کاری که تشخیص داده صحیح است انجام دهد و مسائل را با مردم در میان بگذارد که تأثیرش را هم می‌بیند.

مشاور دولت اصلاحات در پایان، افراد و سازمان‌هایی که رنگ دینی دارند و اعمال خلاف شرع و قانون انجام می‌دهند و آن را به دین وصل کرده و بسط می‌دهند را مشکلی بزرگ خواند و گفت: این امر که در کشور باب شده نه تنها باعثدین‌گریزی مردم شده بلکه متأسفانه دین‌ستیزی را هم در مواردی به وجود آورده است؛ دلیلش هم این است که مردم حرف را در کنار عمل می‌بینند و قضاوت می‌کنند. تنها راهکار برون‌رفت از این بحران این است که افراد مسئول کار خود باشند و دین را وسیله توجیه کارهای خود قرار ندهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز