خبرگزاری کار ایران

تشکیل ستاد «بلی به یارانه»؟

کد خبر : ۱۵۸۹۹۵

تشکیل ستاد «بلی به یارانه»؟ / هدف؛ القای تقابل دولت و ملت / از جوک های پیامکی تا تبلیغات تحریک آمیز در تلویزیون! / آقای ضرغامی و دوستان! منافع ملی فدای منافع گروهی؛ چرا؟

طبق نظر رییس جمهور، ثبت نام هر شهروند ایرانی برای یارانه، حق مسلم آنان است، اما اینکه این جریان درصدد است با چنین اقدامات تحریک آمیز و پخش شعارهای نامفهوم، مردم را از «لج دولت به ثبت نام در یارانه» ترغیب کند، از عجیب ترین روش های این ستاد جنگ روانی به شمار می رود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب نوشت: در شرایطی که بحثو مسئله یارانه ها به منافع ملی و مردم گره خورده است، خبرنگار «انتخاب» از تشدید فعالیت جریان مسنجم ضد دولت که برخی آن را ستاد ضددولتی «بلی به یارانه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»؛ پس از آنکه دولت با وجود تلاش های بسیار زیاد موفق نشد نظر مجلس را برای تعویق فاز دوم فدهمندی - به دلیل شرایط اقتصادی مردم - جلب کند، جریان ضددولتی که البته تمام تلاش خود را برای زمین زدن دولت در حوزه های مختلف به کار گرفته است، اینک با تشکیل شاخه «بلی به یارانه» درصدد است ضربه ی دیگری را متوجه دولت کند تا به زعم خود، محبوبیت رییس جمهور را تحت الشعاع قرار دهد.

نه به یارانه، آزمون محبوبیت رییس جمهور؟

این ستاد یا جریان مسنجم و ضددولتی «بلی به یارانه» که در راس آن صداوسیما قرار دارد، با تبلیغات تحریک آمیز و پخش مکرر و جهت دار سخنان رییس جمهور در مورد یارانه، ضمن تلاش برای ثبت شعار «انصراف از یارانه» به نام رییس جمهور، درصدد است محبوبیت روحانی را برابر با «تعداد انصراف دهندگان از یارانه» معرفی کرده و از از این نگرانی و برخی مخالفت های مردم با ایده «نه به یارانه»، نهایت بهره برداری را کرده تا به نتایج دلخواه خود برسد.

این درحالیست که شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که تماس های مکرری از سوی نزدیکان و مشاوران رییس جمهور با ضرغامی، معاونین و حتی خبرنگاران این سازمان و همچنین مسئول برخی رسانه های ضددولت گرفته شده و صراحتاً از آنان خواسته شده از چنین اقدامی جلوگیری کنند و اجازه ندهند منافع ملی و ملت، فدای منافع گروهی برخی جریان های خاص شود!

خبرنگار «انتخاب» برای اطمینان از این موضوع با محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهور تماس گرفت و او نیز با تایید این خبر گفت: با رییس، معاونین و حتی خبرنگاران این سازمان تماس گرفته شده و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده ایم.

از جوک های پیامکی تا تبلیغات تحریک آمیز در تلویزیون!

این جریان منسجم ضددولت به جز آنکه نقش برجسته ای در برنامه سازی ها و اخبار خاص رادیو و تلویزیون داشته است، سعی کرده در شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، رسانه های مکتوب و… تبلیغ «بلی به یارانه» را به صورت غیرمستقیم، مطرح کند.

البته، طبق نظر رییس جمهور، ثبت نام هر شهروند ایرانی برای یارانه، حق مسلم آنان است، اما اینکه این جریان درصدد است با چنین اقدامات تحریک آمیز و پخش شعارهای نامفهوم، مردم را از «لج دولت به ثبت نام در یارانه» ترغیب کند، از عجیب ترین روش های این ستاد جنگ روانی به شمار می رود.

پخش صدها مدل جوک و شعر و پیامک(SMS) در حمله به رییس جمهور و شعار «نه به یارانه» که با تیراژ میلیونی میان مردم منتشر شده، تنها بخشی اندک از پروژه جنگ روانی این ستاد علیه دولت است.

این حجم انبوه و بی سابقه پیامک نیز این ذهنیت را ایجاد می کند که کمیته ای متشکل از چندین چهره ی فرهنگی برای سرودن شعر و همچنین ساخت جوک در مورد ایده «نه به یارانه» و مسائل مرتبط تشکیل شده است.

این همه تلاش و همت بی وقفه، برای مردم است؟!

این همت و تلاش بی وقفه و مخلصانه این جریان یا ستاد منسجم در شرایطی در حال وقوع است که پروژه ی «هدفهمندی یارانه ها» یک پروژه ملی است که هیچ ربطی به هیچ جریان و گروهی ندارد. این پروژه ملی، قرار بود در دولت گذشته انجام شود اما بنا به دلایلی تعویق افتاد و به همراه شرایط وخیم اقتصادی، به دولت یازدهم ارثرسید. با این حال، دولت با خصیصه «قانونگرایی»، خود را موظف به انجام آن می داند، چرا که اجرای صحیح آن را به سود اقتصاد ملی و توسعه پایدار می داند.

آفت امروز کشور، جریان گرایی و بی توجهی محض به مصالح نظام است، آنهم مدلی متفاوت که برای زمین زدن یک دولت، منافع ملی و ملت را به خطر می اندازند.

اگر این تلاش ها برای مردم و خدمت به کشور بود، ستودنی بود و قابل تقدیر، اما وقتی امکانات و تلاش هایی چنین بی وقفه، تنها برای کوبیدن یک دولت استفاده می شود، مذموم است و قابل سرزنش! آنهم دولتی که مهمترین اشکالش، شرایط اقتصادی وخیمی است که از دولت قبل به ارثبرده است!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز