خبرگزاری کار ایران

این ۵ استان خوراک سفرهای بهاری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۵۰۲

اگر یک ایرانی هستید اما هنوز به بیش از ۵ استان ایران در بهار سفر نکرده‌اید، باید به شما بگوییم که عمرتان را دارید هدر می‌دهید.

ایران به غایت زیباست. به خصوص اگر ایران را در فصل بهار تجسم و لمس کنیم. این را ما به عنوان ایرانیانی که به کشورشان عشق می‌ورزند نمی‌گوییم؛ هر توریستی که تنها یکبار در این فصل به ایران سفر کرده است می‌گوید. از شمال گرفته تا جنوب، از شرق گرفته تا غرب ایران در فصل بهار زیبایی‌هایی دلربا دارد که نمی‌تواند با یکبار دیدن آن، فراموشش کرد. حال راهنماتو می‌خواهد بهترین استان‌های ایران برای سفر در فصل بهار را به شما معرفی کند تا مقصد مناسبی را برای سفر بعدیتان در نظر بگیرید.

استان اصفهان در فصل بهار

وقتی در فصل بهار در استان‌های متفاوت ایران پرسه بزنیم، با جاذبه‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که ترکیبی است از زیبایی‌های طبیعی، آثار تاریخی و معماری‌هایی جاودانه، آداب‌ورسوم‌های متفاوت و غیره روبه‌رو می‌شویم. به‌عنوان مثال لطف دیدن از استان اصفهان در فصل بهار شادابی استفاده از رنگ‌ها در معماری ساختمان‌ها است. رنگ‌هایی که هرکدام خودشان ورقی از فصل بهار هستند. شهر اصفهان در دورانی پایتخت ایران به حساب می‌آمده است، از این رو گوهری از معماری اصیل ایرانی در آن نهفته است.

جدای از بحث معماری خیره کننده اصفهان، باید به باغ‌های آن اشاره کنیم که فصل بهار به آن‌ها جانی تازه بخشیده‌ است. نباید فراموش کردن که عنصر باغ در معماری ایرانی، عنصری جداناشدنی به حساب می‌آید. به حدی که ایرانیان، حتی در کویری‌ترین نقاط ایران، دست به ساخت باغ‌هایی شبیه به بهشت زده‌اند.

نکته قابل توجه این است که شاید در فصل تابستان نتوانیم آفتاب استان اصفهان یا در فصل زمستان، سوز آن را تحمل کنیم. اما، فصل بهار با آب‌وهوایی معتدل در شهر اصفهان پذیرای شما خواهد بود.

این ۵ استان خوراک سفرهای بهاری هستند

شیراز در فصل بهار

از شیراز که حرف می‌زنیم به یاد حافظ شیرازی می‌افتیم، اما حافظیه و خاطرات حافظ تنها بخشی از زیبایی‌های این شهر جذاب در فصل بهار است. این جذابیت‌ها به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد شیراز را مناسب‌ترین شهر برای سفر در فصل بهار در نظر می‌گیرند. شاید چون قرن‌ها است که این شهر نقطه‌ای است از ایران که فرهنگ و هنر و تجارت را در کنار هم متمرکز نگه داشته است. به دلیل حضور نام شاعران پرآوازه‌ای مثل حافظ و سعدی در این شهر افسانه‌ای، آن را شهر گل سرخ می‌شناسند.

یکی دیگر از جذابیت‌هایی که شهر شیراز برای سفر در فصل بهار دارد، بوی نارنج و ترنجی است که از هر کوچه و پس کوچه‌ای به مشام می‌رسد. کافی است به حوالی باغ ارم سفر کنید تا یکی دیگر از باغ‌های جاودان ایران را ببینید و با شکوفه‌های بهاری انس بگیرید. کمی که از این همه سرسبزی جدا شوید به بناهای تاریخی و فخر معماری ایرانی نزدیک می‌شوید. بازار وکیل با جواهرهای خاصش و بسیاری دیگر از بناها در آب و هوایی جذاب در انتظار شما هستند.

این ۵ استان خوراک سفرهای بهاری هستند

ایلام در فصل بهار

حضور یافتن در دامنه کوه‌ها، به خصوص دامنه کوه‌های زاگرس، در فصل بهار یک حضور جذاب برای نیرو گرفتن از طبیعت است. در این فصل همه چیز جانی تازه گرفته، مرغزارها و مراتع زیباست و گل‌ها از هر گوشه خاک جوانه زده‌اند. در این میان شهر ایلام، یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توانیم در فصل بهار برای دیدار از آن به طبیعت دست دوستی بدهیم.

با این همه زیبایی چرا ایلام هنوز گم‌نام است؟ چرا تا نام طبیعت می‌آید به یاد شمال کشور می‌افتیم؟ ایلام یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران نیز محسوب می‌شود. می‌توانیم از بناهای آجری دیدن کنیم که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است در حالی که هوایی زنده تنفس می‌کنیم.

گاهی ممکن است حین قدم زدن در دامنه کوه، با حیوان‌هایی روبه‌رو شویم که جلوه خاص طبیعت و حیات وحش ایلام را تضمین کرده‌اند. آهوهایی که سبک پا این سو و آن سو می‌دوند و گرازهایی که شب هنگام پیدایشان می‌شود. گاهی هم ممکن است به آسمان خیره شویم و پرنده‌هایی را ببینیم که تا کنون در هیچ جای دیگری شبیهشان را ندیده بودیم.

این ۵ استان خوراک سفرهای بهاری هستند

کردستان در فصل بهار

یکی دیگر از استان‌های جذاب ایران برای سفر در فصل بهار، استان کردستان است. این استان در هر ماه از فصل بهار آداب و رسومی خاص از آیین‌های سنتی مردم ایران را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند یک ویژگی مثبت برای آن باشد. درواقع، این پاسداشت آیین‌های کهن است که استان کردستان را نسبت به سایر استان‌های ایران در فصل بهار برجسته می‌کند.

طبیعت استان کردستان به شکلی لایه لایه است. به این معنا که وقتی از ارتفاع کوهی به طبیعت دوردست آن می‌نگریم، این نزدیکی طراوت بهاری را می‌بینیم و آن دورتر کوه‌هایی پوشیده از برف را. از لابه‌لای این منظره جذاب گاهی بز کوهی بیرون می‌پرد و گاهی آهوان زیبا.

اگر دوست داشته باشید که در دل طبیعت، از طبیعت تغذیه کنید، می‌توانید رودهایی سرزنده را بیابید که آبی گوارا دارند یا محلی هستند برای گرد آمدن ماهیانِ آماده برای صید شدن. (البته بهتر است این کار را نکنیم تا مبادا ماهی از انقراض در رفته‌ای را شکار کنیم!)

از تمام این محاسن استان کردستان در فصل بهار اگر بگذریم، به مهمان نوازی مردمان کردستان می‌رسیم که با دلی مهربان شما را یاری می‌کنند تا سفری جذاب را تجربه کنید.

این ۵ استان خوراک سفرهای بهاری هستند

خوزستان در فصل بهار

شاید به دلیل گرما و شرجی هوا در فصول گرم سال، خوزستان را برای ماه‌ها در اولویت برای سفر رفتن در نظر نگیریم. غافل از اینکه استان خوزستان نقاطی بکر دارد که باید تنها در فصل بهار از آن دیدار کرد تا متوجه شد که چه زیبایی‌هایی در آن نهفته است. در فصل بهار هوا در استان خوزستان نسبت به جایی که شما در آن قرار دارید، 15 تا 24 درجه سانتیگراد است. بنابراین روزهایی معتدل و شب‌هایی نسبتا خنک داریم.

فقط در این استان باشیم، طبیعت ایران خودش را از زاویه‌ای دیگر به ما نشان می‌دهد. مزارعی که سرسبز هستند، رودخانه‌هایی پرجنب‌وجوش از لابه‌لای درخت‌ها جریان می‌یابند و کوه‌هایی که شکوه طبیعت ایران را به یادمان می‌آورند. نکته جالب این است که ما در این استان، ممکن است با پستانداران، خزندگان و پرندگان متفاوتی روبه‌رو شویم که تشکیل دهنده حیات وحش استان خوزستان هستند.

منبع راهنماتو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز