خبرگزاری کار ایران

راهکار شهردار جزیره دورافتاده ایتالیا برای رهایی از معضل افزایش جمعیت بز‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۹۶

شهردار محلی یک جزیره دورافتاده ایتالیایی که پر از بُز است، پیشنهاد واگذاری آنها را داده است.

ریکاردو گولو، شهردار جزیره دور افتاده آلیکودی ایتالیا اعلام کرده به دلیل افزایش جمعیت بز‌های این جزیره، آن‌ها را به طور رایگان واگذار می‌کند. این ایده پس از آن مطرح شد جمعت بز‌ها شش برابر جمعیت ۱۰۰ نفری جزیره آلیکودی شد.

افرادی که قصد پذیرش بز‌ها را دارند باید تا ۱۰ آوریل در خواست‌های خود را ارائه دهند.

به گفته کارشناسان، در دامنه‌های جزیره آلیکودی، در مجمع الجزایر بادی در شمال سیسیل، بز‌ها به دلیل آسیب رساندن به باغ‌ها و محوطه‌ها به یک معضل تبدیل شده اند.

این گونه حیوانی سال‌ها در آلیکودی زندگی کرده و پیش از این در کوه‌ها و صخره‌های ناهموار جزیره آتشفشانی پراکنده بودند. اما با افزایش جمعیت، آنها شروع به مناطق مسکونی حمله کرده‌اند که طبق گزارش‌ها، علاوه بر خراب کردن باغ‌ها، بخش‌هایی از دیوار‌ها را نیز فرو ریخته و حتی وارد خانه‌های مردم شده‌اند.

بز‌ها حیواناتی هستند که برگ‌ها و میوه‌هایی را که در ارتفاع درخت و گیاهان رشد می‌کنند می‌خورند - در صورت عدم مراقبت مستعد تخریب پوشش گیاهی هستند.

او به گاردین گفت: «یک کشاورز در جزیره ولکانو وجود دارد که می‌خواهد چندین بز ببرد تا پنیر ریکوتا تولید کند که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد».

ولکانو - همراه با آلیکودی - یکی از هفت جزیره‌ای است که مجمع الجزایر بادی را تشکیل می‌دهند و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز