خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

در حوزه سفرهای نوروزی نخستین مسئله ایمنی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۱۰

سفر مورد تاکید قرآن کریم است

وزیر کشور گفت: سفرهای نوروزی بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و نیز دستاوردها و پیشرفت‌های دستگاه‌های مختلف کشور است.

به‌گزارش  ایلنا به نقل از میراث آریا، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و تمامی اعضای ستاد در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا از تمام اعضای این ستاد در سراسر کشور تشکر و قدردانی می‌کنم. در تعطیلات نوروز بسیاری از افراد در کنار خانواده‌های خود هستند اما اعضای ستاد در مرکز و استان‌ها عزم خود را برای خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی جزم کرده‌اند و خود را وقف خدمت به مردم کرده‌اند. این بسیار مهم است و من از همه تشکر می‌کنم.

وزیر کشور افزود: سفرهای نوروزی یک فرصت عالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. هیچ فرصتی بهتر از این سفرها برای آشنایی مردم با ظرفیت‌های کشور وجود ندارد. بهترین فصل برای سفر است و مردم در نوروز می‌توانند با ظرفیت‌ها و زیبایی‌ها و جاذبه‌ها بیش از پیش آشنا شوند و این همان تاکید قرآن کریم است.

او گفت: سفرهای نوروزی را یک فرصت بسیار ارزشمند می‌دانیم و باید قدر آن را دانست، در همین حال اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز به جای این که در کنار خانواده‌های خود باشند به خدمت‌رسانی به گردشگران می‌پردازند باید قدر خدمت این افراد را دانست.

باید تصادفات در سفر را کاهش دهیم

وحیدی ادامه داد: در حوزه سفرهای نوروزی مسائل مهمی وجود دارد که اولین مسئله ایمنی است که تمام موارد را باید رعایت کنیم تا شاهد کاهش تصادفات باشیم. باید این عدد را کاهش دهیم چرا که امری شرعی، قانونی و انسانی است. رهبر معظم انقلاب بر برنامه‌ریزی در خصوص کاهش آمار تصادفات تاکید دارند. البته کارهای بسیار خوبی تاکنون انجام شده اما باید تلاش‌ها را افزایش داد.

وزیر کشور اضافه کرد: در موضوع بعدی تصادفات، یکی از مهمترین مسائل انتقال بیماران و مجروحان است. سرعت انتقال مهم است. باید در جاده‌هایی که امکان دارد از بالگرد استفاده شود تا هرچه سریع‌تر مجروحان به مراکز درمانی انتقال یابد. در کنار تمام این موارد، رفع نقاط حادثه‌خیز نیز اهمیت دارد.

او در ادامه به ناهنجاری‌های اجتماعی احتمالی اشاره کرد و افزود: ماه رمضان با نوروز مقارن شده است. خوشبختانه مردم ما مسلمان هستند و تمامی شئونات را رعایت می‌کنند با این حال استانداران و فرمانداران در سراسر کشور مراقبت کنند که شئونات ماه مبارک رمضان در تمام استان‌ها رعایت شود. خصوصا این که با توجه به تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت حضرت علی علیه‌السلام، مردم مسلمان و عزیز کشورمان باید مراقبت کنند تاشان روز ۲۱ ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت معرفی دستاوردهای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه اردوهای راهیان پیشرفت در کشور راه‌اندازی شده با این حال در نوروز این اردوها برگزار نمی‌شود. می‌توان نمایشگاه‌هایی را برگزار کرد تا مردم در طول سفر و در هر استان با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای دستگاه‌های مختلف از نزدیک آشنا شوند.

از گران فروشی در نوروز جلوگیری شود

وزیر کشور افزود: در نوروز از گران‌فروشی باید جلوگیری شود. نباید اجازه دهیم تا در حق مسافران اجحاف شود. استانداران و فرمانداران و دستگاه‌هایی مثل تعزیرات در ایام نوروز باید کاملا مراقبت کنند تا خدای نکرده اجحافی در حق مردم انجام نشود.

او همچنین به ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری مذهبی اشاره کرد و افزود: گردشگری مذهبی در ایران مهم است. بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نگین گردشگری ما هستند. مردم علاقه زیادی به سفرهای زیارتی دارند. مشهد مقدس بیشترین رزرو را در نوروز ۱۴۰۳ دارد. چند روز پیش به مشهد سفر کردم مسافران زیادی در نوروز امسال به مشهد مقدس مشرف می‌شوند در شهرهایی مثل مشهد و استان خراسان رضوی خدمت‌رسانی باید قدرت بیشتری انجام شود.

وحیدی به اهمیت حمل و نقل اشاره کرد و افزود: تمامی ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی به خدمت گرفته شده است.

وزیر کشور در پایان صحبت‌های خود به اهمیت کاهش آمارهای فوتی و تصادفات در نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور کاهش آمار فوتی‌ها، استان‌هایی که نسبت به سال‌های قبل تعداد فوتی‌های آنان کاهش داشته باشد تشویق می‌شوند و جوایزی برای مدیران آن استان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز