خبرگزاری کار ایران

6 علت اصلی استشمام بوی سوختگی در ماشین

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۱۱۱

اگر در هنگام رانندگی بوی سوختگی در ماشین را احساس می کنید، رسیدگی سریع به این مسئله برای ایمنی خود و سلامت وسیله نقلیه شما امری بسیار حیاتی است.

1. شل شدن شیلنگ

وقتی یکی از شیلنگ های لاستیکی زیر کاپوت ماشین پاره شده و یا شل می شود ممکن است به قسمت داغ موتور بچسبد و پس از مدتی شروع به سوختن بکند. و باعث ایجاد بوی سوختگی در ماشین شود. برای رفع این مشکل شیلنگ را در جای خود قرار داده و یا در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

همچنین گیره ها را بررسی کرده و در صورت شل بودن ، انها را سفت کنید.

2. ذوب شدن تسمه محرک

اگر یکی از دستگاه هایی که از تسمه متحرک استفاده می کند ، همچن آلترناتور ، پمپ هوا ، پمپ آب یا کمپرسور AC ، قفل شود، تسمه متحرک میچرخد ولی دستگاه متوقف می شود. این اصطکاک روی تسمه باعث ایجاد گرما می شود و بوی لاستیک سوخته راه می اندازد. این بو با یک صدای جیغ نیز همراه می باشد.

تسمه خراب باید تعویض شده و همچنین دستگاه اسیب دیده بر حسب میزان اسیب باید تعمیر و یا تعویض شود.

3. اتصال کوتاه در سیستم برق خودرو

اتصال کوتاه در سیستم برق خودرو ، می تواند ناشی از قرار گرفتن چیز ساده ای همچون کیسه پلاستیکی در اگزوز یا مشکل پیچیده تری مانند مالش سیم هایی که در معرض هم قرار دارند، باشد.

در این حالت بوی سوختگی در ماشین از طریق لوله Ac وارد خودرو می شود. در این حالت شیلنگ ها را بررسی کنید تا ببینید کدام ذوب شده است. همچنین فیوز ها را چک کنید تا متوجه شوید کدام یک سوخته است. پس از شناسایی قسمت های آسیب دیده ، اقدام به تعویض آنها نمایید.

4. ترمزها

بوی سوختگی در ماشین می تواند از ترمز ها نیز باشد. این اتفاق هنگامی می افتد که خیلی سخت ترمز می برید یا ترمز می کنید. اگر از یک تپه بسیار شیب دار پایین می روید و ترمز می کنید ، این اصطکاک می تواند به حدی باشد که ترمزهای شما دود می کنند.

اگر هر چند وقت یک بار اتفاق بیفتد مشکلی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که به طور منظم متوجه بوی سوختگی از ترمز شوید ، عادی نیست و باید مشکل را برطرف نمایید.

یک پیستون کولیس در ترمزها گیر افتاده است که باعث کشیدن ترمز می شود که باید این مشکل را برطرف کنید.

5. نشت روغن

نشت روغن می تواند برای شما و ایمنی ماشین شما بسیار خطرناک باشد. این مشکل می تواند منجر به آسیب رساندن به موتور شما ، یا بدتر از آن ، آتش سوزی وسیله نقلیه شود. اگر نشت روغن داشته باشید ، در ماشین بوی سوختن روغن یا دود خشک قابل استشمام است.

پس از مشاهده این وضعیت برای 30 دقیقه خودرو را خاموش نمایید. محلی که روغن ریزی داشته است را چک کنید. پس از یافتن محل روغن ریزی ، روغن را پاک کرده و خودرو را به مکانیکی ببرید. هرچقدر بیشتر با ماشین دارای روغن ریزی رانندگی کنید به همان نسبت هزینه ای که برای رفع مشکل باید بکنید بیشتر خواهد شد.

6. مشکلات بخاری

اگر هنگام روشن کردن بخاری اتومبیل خود بوی سوختگی در ماشین استشمام می کنید ، این مشکل می تواند به این معنی باشد که مشکلی در سیستم گرمایشی وجود دارد. علت آن می تواند تجمع گرد و غبار و بقایای موجود در سیستم باشد یا به دلیل خرابی سیستم باشد.

اگر بعد از بررسی دریچه ها ، بوی آن همچنان ادامه داشت ، وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید تا مشکل را تشخیص دهد.

 

منبع وستینال
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز