خبرگزاری کار ایران

آبشار بولا؛ طبیعت بکر و زیبای ساری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۸۷۳

طبیعت شمال کشور، به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، سرشار از مناطق بکر و زیبا است. این مناطق در دل جنگل‌ های سرسبز پنهان هستند.آبشار بولا از حیث زیبایی زبانزد است.

منطقه حفاظت شده و چشم نواز بولا در استان مازندران، آبشار بسیار زیبایی را در خود جای داده است. این آبشار خروشان با قرار گیری در میان درختان سر به فلک کشیده طبیعت ییلاقی مازندران، از گونه های جانوری متعددی برخوردار است.

بر دیواره های آبشار پهناور اوبن یا بولا جامه ی سبز رنگ از خزه پوشانده شده و این همان چیزی است که آبشار اوبن را منحصر به فرد می کند. در اطراف آبشار درختان توسکا، گلابی، گیلاس، راش، ممرز و سایر پوشش های گیاهی حاکم بر منطقه، روییده اند و منظره منحصر به فردی را به وجود آورده اند.

آبشار بولا؛ طبیعت بکر و زیبای ساری

 

اگر خوش شانس باشید می توانید در اطراف آبشار، خرس قهوه ای، سمندر و سمور را ببینید اما باید این نکته را فراموش نکرد که طبیعت محل زندگی این موجودات است و باید کمترین دخل و تصرف را در زیستگاه آنها داشت.

تمام فصل های منطقه توریستی بولا زیبایی خاص خودش را دارد.

آبشار بولا از جاهای دیدنی ساری است و در بخش دو دانگه، دهستان پشتکوه مهدی شهر، روستای پل سفید و منطقه سنگده قرار دارد. آبشار بولا، مرز طبیعی بین دو استان مازندران و سمنان است. اگر از ارتفاعات بولا به اطراف نگاه کنیم، یک طرف استان سمنان را با اقلیم خشک و فاقد گیاه خواهیم دید و در طرف دیگر استان سرسبز مازندران را می‌بینیم.

جنگل‌های سنگده به خاطر قرارگیری در شمال کشور، بارش‌های فراوان، وجود چشمه‌های زیاد و رودخانه‌های فراوان، آبشارهای زیادی دارند. آبشار بولا از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار می‌آید و در ۳۵ کیلومتری روستای سنگده و در میان جنگل‌ های هیرکانی، در منطقه‌ای بکر به نام بولا قرار دارد. این آبشار در نزدیکی جاده‌ای قرار دارد که برای استفاده چوب‌برها تاسیس شده است.

پاییز با هزار رنگ در میان درختان خودنمایی می کند و تابستان از با آب و هوایی مطبوع پذیرای گردشگران است. بهار فصلی است همراه با سرسبزی و طراوت که البته بولا نیز از آن بی بهره نمانده و آبشار به اوج زیبایی خودش می رسد.

آبشار بولا؛ طبیعت بکر و زیبای ساری

اما در آخرین فصل سال به دلیل سرما و احتمال بارش برف، امکان دارد با شرایط سختی رو به رو شوید، با این حال چهره سفید پوش آبشار در فصل زمستان جذابیت خاص خودش را دارد.

کفش و لباس مناسب از ضروریات این سفر محسوب می شوند، زیرا طی مسیر باید از مسیر های ناهمواری و پر شیبی عبور کنید که شاید به خاطر باران لیز شده باشند. از آوردن لباس گرم امتناع نکنید چراکه این مکان گردشگری در میان کوهستان قرار گرفته و ممکن است آب و هوایی سرد غافلگیرتان کند.

منبع توریستگاه
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز