خبرگزاری کار ایران

تاثیر فوق العاده پسته در پیشگیری از سرطان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۳۲

پسته یکی از آجیل‌های مورد علاقه بسیاری است، زیرا علاوه بر طعم فوق العاده، سرشار از مواد مغذی ضروری است که می‌تواند به کاهش وزن و آسیب سلولی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک کند.

پسته جزو آجیل‌هایی است که کمترین کالری را دارد و کالری هر ۱۰۰ گرم پسته به ۵۶۰ کالری می‌رسد که شامل ۲۰ گرم پروتئین، ۴۵ گرم چربی و همچنین حاوی ۱۰۵ میلی گرم کلسیم است.

محتوای غذایی این آجیل چیست؟

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک اونس پسته بو داده نشده و نمک نخورده حاوی:

کالری: ۱۵۹

پروتئین: ۵.۷ گرم

چربی: ۱۲.۸ گرم

کربوهیدرات: ۷.۷ گرم

فیبر: ۳.۰ گرم

شکر: ۲.۲ گرم

منیزیم: ۳۴.۳ میلی گرم

پتاسیم: ۲۸۹.۰ میلی گرم

فسفر: ۱۳۹ میلی گرم

تیامین: ۰.۲۵ میلی گرم

ویتامین B ۶: ۰.۵ میلی گرم

فواید پسته برای سلامتی

پسته کم کالری‌ترین مغزها در مقایسه با سایر مغزها است؛ بنابراین می‌تواند برای کنترل وزن عالی باشد.

غنی از آنتی اکسیدان ها: پسته همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که نقش حیاتی در بدن دارند و به کاهش خطر ابتلا به سرطان و کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند.

برای سلامت چشم مفید است: طبق گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا، پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است که احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن چشم مانند آب مروارید را کاهش می‌دهد.

برای سلامت روده مفید است: همه آجیل‌ها به طور کلی سرشار از فیبر هستند که به کنترل مشکلات سلامت روده مانند سوء هاضمه و یبوست کمک می‌کند. بر اساس برخی تحقیقات، خوردن پسته ممکن است میزان باکتری‌های مفید روده را افزایش دهد.

سلامت قلب: مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که خوردن پسته فواید مختلفی برای قلب دارد، زیرا به کاهش فشار خون و سطح کلسترول در بدن کمک می‌کند و از بدن در برابر ابتلا به هر گونه بیماری قلبی عروقی محافظت می‌کند.

منبع ايسنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز