خبرگزاری کار ایران

عوارض استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۰۶

از آنجایی که اکثر بانوان در میان محصولات آرایشی، بیشتر و بصورت مداوم از لاک ناخن استفاده می‌کنند، اهمیت دادن به این محصول آرایشی بهداشتی بسیار مهم است. ممکن است تصور کنید که لاک ناخن نسبت به سایر محصولات آرایشی مانند کرم، ریمل، رژ و … چندان اهمیت ندارد و خراب و فاسد نمی‌شود. ولی اینطور نیست.

لاک ناخن نیز همانند بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی دیگر دارای یک تاریخ مصرف و تاریخ انقضای مشخص است که به شما نشان می‌دهد تا چه مدت می‌توانید از لاک خود برا زینت دادن به ناخنتان استفاده کنید. عدم توجه و سهل‌ انگاری در این زمینه و استفاده از لاک تاریخ گذشته و فاسد می‌تواند منجر به ایجاد عوارض و آسیب‌های جدی به سلامت ناخن شما شود.

لاک ناخن یکی از جنبه‌های مهم زیبایی برای هر خانم محسوب می‌شود. این محصول که برای زیباسازی ناخن‌ها از آن استفاده می‌شود، در کنار زیبایی بخشی به ناخن می‌تواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. لذا توجه به این موضوع مهم است که هر چند وقت یکبار تاریخ انقضای لاک ناخن خود را بررسی کنید و در صورتی که این تاریخ به اتمام رسیده باشد، آن را دور انداخته و نسبت به خرید یک لاک ناخن جدید اقدام کنید. حالا ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از کجا بدانیم یک لاک فاسد و خراب شده است.

بررسی چند عامل که نشانه خرابی لاک ناخن است.

عوارض استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته

بررسی بسته‌بندی لاک ناخن

قبل از استفاده از لاک ناخن، بهترین کار خواندن دوره ماندگاری لاک ناخن بعد از باز شدن درب آن است که بر روی بسته‌بندی محصول درج می‌شود. دوره ماندگاری یک محصول آرایشی بعد از باز شدن یعنی همان PAO بر روی برچسب لاک نوشته شده است.

اگر برچسب روی لاک خیلی کوچک باشد، این تاریخ بر روی بروشور یا کارتن لاک درج می‌شود.

نمادی که نشان‌دهنده این مدت ماندگاری است، بصورت یک عدد و یک حرف M نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر بر روی برچسب لاک شما 12M نوشته شده باشد، به این معنی است که مدت ماندگاری این لاک 12 ماه پس از باز شدن درب لاک می‌باشد.

توجه به تاریخ درج شده روی لاک

همیشه سعی کنید تاریخی که اولین بار درب لاک را باز می‌کنید، یادداشت کنید و یا آن را به خاطر داشته باشید و پس از کامل شدن و رسیدن به دوره ماندگاری آن را دور بیاندازید. در نتیجه تاریخ باز شدن لاک و نماد روی لاک را حتما بررسی کنید.

بازگرداندن فرمول تفکیک شده لاک به حالت اولیه

در صورتی که بافت لاک شما از یکدیگر جدا شده باشد، نگران نباشید. این موضوع به این معنی نیست که لاک شما خراب شده و تاریخ انقضایش به پایان رسیده است. زیرا در اکثر مواقع با تکان دادن لاک مجددا بافت لاک درست شده و به حالت اولیه باز می‌‌گردد. ممکن است در درون برخی از لاک‌ها دو عدد گوی فلزی را دیده باشید که به برگرداندن لاک به حالت قبلی کمک می‌کنند.

عوارض استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته

اگر لاک را بین دو دست خود گرفتید و تکان دادید، باز هم بافت لاک از هم جدا شد احتمال خراب شدن لاک بسیار زیاد است. در این مرحله بهتر است لاک را دور بیاندازید، زیرا این لاک پوشش یکسانی را بر روی ناخن شما ایجاد نمی‌کند.

بررسی ظاهر و بوی لاک ناخن خود

همانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر، هر تغییری در رنگ و بوی لاک ناخن نشانه خرابی و فاسد شدن آن است و باید دور انداخته شود.

بررسی قوام و غلظت ناخن

در صورتی که بافت لاک ناخن را بررسی کردید و متوجه شدید که بافت لاک بسیار غلیظ شده است و یا بافت لاک نسبت به قبل بسیار رقیق شده است، به احتمال زیاد لاک فاسد شده است و نباید آن را استفاده کنید.

بررسی عوارض استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته

در صورت استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته و فاسد، اثرات مخربی بر روی سلامتی ناخن شما می‌تواند داشته باشد که در ادامه شرح داده شده است.

  • زرد شدن رنگ ناخن

یکی از اولین آسیب استفاده از لاک تاریخ گذشته، زرد رنگ شدن ناخن است. در داخل لاک از مواد شیمیایی و رنگ‌هایی استفاده شده است که مقدارشان در لاک‌های با رنگ تیره بیشتر است. در صورتی که از لاک تاریخ گذشته استفاده کنید، این مواد شیمیایی به مرور باعث زرد شدن رنگ ناخن شما می‌شود. البته ناگفته نماند که تمامی لاک‌ها به خودی خود باعث زرد شدن رنگ ناخن می‌شوند و برای جلوگیری از ایجاد این حالت بهتر است قبل از لاک از یک پوشش بدون رنگ بر روی ناخن خود استفاده کنید.

عوارض استفاده از لاک ناخن تاریخ گذشته

 

  • ایجاد لکه‌های سفید بر روی ناخن

در بررسی عوارض استفاده از لاک تاریخ گذشته، دومین عارضه شایع ایجاد لکه‌های سفید بر روی ناخن است که در اثر استفاده از لاک تاریخ گذشته بر روی ناخن بوجود می‌آید. البته این لکه‌ها ممکن است در اثر استفاده زیاد از لاک و لاک پاک کن نیز ایجاد شوند. این لکه‌های سفید روی ناخن در واقع یک واکنش آلرژیک به مواد شیمیایی لاک است. برای حل این مشکل بهتر است برای مدت از لاک استفاده نکنید.

  • عفونت قارچی

از دیگر مشکلاتی که در اثر استفاده از لاک تاریخ گذشته بوجود می‌آید، ایجاد عفونت‌های قارچی بر رو و اطراف ناخن است. این عفونت به دلیل استفاده مداوم از لاک فاسد ایجاد می‌شود که می‌تواند فرد را مبتلا به پارونیشیا (عفونت ریشه‌ی ناخن) بکند. این بیماری موجب زردی، قهوه‌ای، سفیدی شدن ناخن شده و ناخن را شکننده می‌کند. اهمیت دادن به این مسئله امری ضروری است زیرا این عفونت قارچی می‌تواند در تمام بدن پخش شده و آسیب‌های جدی‌تری به بدن فرد وارد کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز