خبرگزاری کار ایران

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۸۵

علم پر از معجزاتی است که مردم عادی از آن بی خبرند. به عنوان مثال، نوزادان دوقلو متولد شده از زوج های مخلوط نژاد، شانس داشتن رنگ پوست متفاوت را دارند.

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

یک زوج بریتانیایی ، دین دورانت و آلیسون اسپونر، 2 بار متوالی به کشف هیجان انگیزی دست یافتند. در سال 2001، آنها از دوقلوهای دو نژادی هایلی و لورن استقبال کردند که رنگ پوست و رنگ چشم متفاوتی داشتند. هایلی پوست تیره‌تر پدرش را داشت و لورن با چشمان آبی و پوست روشن بیشتر شبیه مادرشان بود.

با این حال، این زوج سال‌ها بعد یک هدیه شگفت‌انگیز دیگر دریافت کردند: در سال 2008 آنها از خواهران دوقلوی دیگری به نام‌های میا و لیا استقبال کردند که ظاهری متفاوت از یکدیگر داشتند. حتی خود پدر نیز پس از به دنیا آمدن نوزادان دختر متعجب شد و گفت: «راه آسانی برای توضیح همه چیز وجود ندارد. من خودم هنوز در شوک هستم.» هیچ کس انتظار نداشت این معجزه برای بار دوم تکرار شود.

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

خواهران بزرگتر اعتراف می کنند که برای مردم سخت است که باور کنند دوقلو هستند. برخی افراد شوکه شده اند و برخی دیگر حتی ممکن است فکر کنند که این یک دروغ است. بنابراین بیشتر اوقات، آنها تصور می کنند هایلی و لورن فقط بهترین دوستان هستند تا دوقلو.

اما چنین واکنش هایی قابل درک است، زیرا پدیده های نادری مانند این فقط یک بار در 500000 مورد اتفاق می افتد. به همین دلیل، دختران هرگز از واکنش های حیرت انگیز مردم خسته نمی شوند. در واقع، آنها دوست دارند پاسپورت خود را بیرون بیاورند و حالت های شگفت زده صورت را تماشا کنند.

دختران چیزی بیش از یک پیوند بیولوژیکی با یکدیگر دارند آنها جدا از ظاهر متفاوتشان از هر نظر واقعاً به هم نزدیک هستند. این دوقلوها از بدو تولد در یک اتاق مشترک بوده و نمی توانند زندگی خود را بدون یکدیگر تصور کنند. برای این جفت، داشتن یک دوقلو به معنای داشتن بهترین دوست واقعی است.این خانواده در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

با تولد خواهران کوچکتر، خانواده در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. چنین پدیده ای حتی نادرتر و اکنون واقعاً منحصر به فرد است زیرا آنها تنها خانواده در جهان با 2 مجموعه دوقلوهای دو نژادی هستند.

احتمال تولد 2 دسته دوقلو با رنگ پوست متفاوت از یک پدر و مادر برابر با 1:1000000 است. حتی هیچ آماری برای توصیف آن وجود ندارد، اگرچه فراوانی آن در طول سال ها به دلیل افزایش تعداد ازدواج های مختلط نژادی احتمالاً افزایش می یابد.

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

البته، ممکن است بپرسید که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. خب، اعتقاد بر این است که ترکیبی از چندین ژن رنگ پوست افراد را تعیین می کند. برای زوجی که آنها از نژادهای مختلف هستند، بسته به ژن غالب و مغلوب آنها، احتمال به دنیا آوردن یک کودک بور یا سیاه وجود دارد. دوقلوهای غیر همسان می توانند با رنگ پوست متفاوت به دنیا بیایند وقتی 2 تخمک جداگانه توسط 2 اسپرم بارور شوند، به این معنی که هر یک از فرزندان متولد نشده ارث ژنتیکی متفاوتی از والدین خود دارند.

متفاوت ترین دوقلوهای دنیا + عکس

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز